Kampania "Czas na polskie superowoce!" będzie prowadzona przez cały rok 2020. Przed nami stała promocja codziennego spożycia. W sezonie świeżych owoców, poza sezonem również przetworów. W jagodowej sztafecie powitamy w tym roku plantatorów jeżyn oraz agrestu. Siedem organizacji branżowych czeka na Państwa. Wszyscy zapraszają do kontaktu i współpracy. Poniżej informacje o tym, jak każdy plantator może indywidualnie skorzystać lub wziąć udział w planowanych działaniach.
Cele kampanii „Czas na polskie superowoce!”:
- Zwiększenie spożycia owoców jagodowych produkcji krajowej oraz ich przetworów. Budowa nawyku codziennej konsumpcji owoców, w której uprzywilejowana jest pozycja lokalnych owoców, produktów naturalnych, mniej przetworzonych.
- Promocja wysokiej zawartości antocyjanów oraz pojęcia „superowoce”, które oznacza wyjątkowo korzystny wpływ na nasze zdrowie, samopoczucie i urodę.
- Promocja sezonowości, jagodowej sztafety, patriotyzmu dietetycznego i zakupowego.
Strona PolskieSuperowoce.pl
Fanpage na Facebooku
Wystarczy udostępnić post ze strony polskiesuperowoce.pl i dodać komentarz typu: Jesteśmy częścią ważnej inicjatywy..., Razem promujemy nasze owoce..., Zapraszamy do nas..., Te wspaniałe owocowe dostępne są już u nas..., Zapraszamy na naszą plantację..., Zapraszamy jutro o 7:00 itp.
Promocja miejsc produkcji i kompetencji producentów
- Zaproponujcie, jak wspólnie pokazać regionalne tradycje lub rodzinną pasję. Napiszcie do nas na adres: czasna@inspiresb.com
- Będziemy informować Państwa o kluczowanych wydarzeniach. Zaprosimy na spotkania z mediami.
- Wspierajcie swój region. Pomożemy Wam dotrzeć do lokalnych mediów. Będziemy promować produkcyjne rzemiosło i zdjęcia z Waszych plantacji.
- Korzystacie z eksperckich tekstów, od „Uroda zaczyna się od jedzenia”, "Owoce jagodowe to te najbardziej urodowe", „10 walorów zdrowotnych borówki”, "Właściwości urodowe i zdrowotne borówki", po „Borówka - najbardziej odmładzający polski superowoc”, "Glow Skin Effect", ze zdjęć i filmów.
① Wybór najmłodszego z plantatorów
- Zgłoście swoje dzieci na adres dzienpolskiejborowki@gmail.com
- Pomożemy opisać Wasze plantacje, pasję i produkcyjne rzemiosło. Dzieci dostaną od nas body. Będziemy promować Was i zdjęcia z Waszych plantacji.
- Wykorzystajcie popularność wyborów do promocji jakości produkowanych przez Was owoców. Pokażcie swoim odbiorcom film pt. „Dlaczego borówki tak smakują dzieciom?”
- Wspierajcie w tej zabawie swój region. Będziemy promowali Was w mediach. Pomożemy Wam dotrzeć do lokalnej prasy.
- Zwycięzca zgarnie profesjonalną sesje zdjęciową oraz rodzinny film promujący owoce borówki! Tak, to nowość, tego jeszcze nie było. Chcemy jeszcze bardziej wzmocnić ten piękny borówkowy zwyczaj.
② 1 LIPCA - Dzień Polskiej Borówki i Dzień Owoców
③ III Jagodowe Mistrzostwa Świata w Piłce Nożnej 2020
- Okazja by pokazać branżę dzieciom (przy okazji Kraków). W tym roku będzie nas więcej i to zrobi jeszcze większe wrażenie.
- Zaproście swoich odbiorców, pokażemy w tym roku całą gamę jagodowych owoców i przetworów.
- Promujcie własną markę, swoje tradycje, wizerunek firmy jako pracodawcy. Wykorzystajcie oba eventy do rekrutacji!
④ Promocja lodów, pierogów i piw rzemieślniczych
⑤ Promocja przetwórców i jagodowych przetworów
- Poznajcie najlepsze przykłady brandingu promocji owoców i warzyw, opakowania i ekspozycje targowe. Weźcie udział w szkoleniu z prezentacji swojej oferty (marki). Spotykanie planujemy na WIOSNĘ. Kontakt: Maciej.Dolata@inspiresb.com
- Zaproponujcie, jak wspólnie pokazać Waszą ofertę, pomysł na wartość dodaną, marżę. LATEM pokażemy marketing przetwórstwa, sprzedaży bezpośredniej i lokalnej. Wśród przykładów chętnie pokażemy Wasze działania.
- JESIENIĄ pierwszy w branży przegląd przetworów jagodowych. Planujcie udział!
Czas na polskie superowoce!
Polecamy media społecznościowe kampanii polskich superowoców:
Facebook: Czas na polskie superowoce @polskiesuperowoce
YouTube: Czas na polskie superowoce!
Twitter: Czas na polskie superowoce! @SuperFruitsPL
Instagram: polskiesuperowoce #polishsuperfruits
Źródło: Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw
Opracowanie sfinansowano ze środków Funduszu Promocji Owoców i Warzyw w ramach realizacji przez Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw kampanii „Czas na polskie superowoce!”.
Kontakt:
dr Piotr Baryła
Prezes Polskie Stowarzyszenie Plantatorów Porzeczek