Rok 2019 pokazał, że mamy w Polsce superowoce. Truskawki, maliny, jagoda kamczacka, borówki, porzeczki, jeżyny, aronia, agrest oraz minikiwi. Są charakterystyczne dla naszego klimatu i w tej liczbie uprawiane tylko w Polsce. Jesteśmy ich eksporterem. Nazywamy je jagodowymi, ale na świecie to super fruits - owoce o właściwościach przeciwutleniających, bardzo korzystnych dla naszego zdrowia i urody. Rok 2020 to czas byśmy poznali je lepiej i docenili również przetwory.
W tym roku dołączamy do siedmiu wcześniej już promowanych - truskawki, maliny, jagody kamczackiej, borówki, porzeczki, aronii, minikiwi - dwa nowe gatunki: agrest i jeżynę. Serdecznie zapraszamy ich producentów do współpracy z nami, do pokazania swoich gospodarstw, wiedzy oraz zaangażowania, niezbędnego by dostarczać konsumentom owoce najwyższej jakości
- mówi Witold Boguta, prezes Krajowego Związku Grup Producentów Owoców i Warzyw.
- W sezonie od maja do października, kiedy poszczególne gatunki owoców dojrzewają, zachęcamy konsumentów do codziennej konsumpcji filiżanki owoców. Natomiast w pozostałym okresie będziemy promować owoce w postaci przetworów. Soki, dżemy, konfitury, owoce mrożone, i zachęcać do ich konsumpcji tak, żeby polskie superowoce znajdowały się na stole przez okrągły rok. Zachęcamy przetwórców, szczególnie producentów owoców, którzy zajmują się przetwórstwem, małe firmy przetwórcze, do współpracy przy wspólnej promocji przetworów - dodaje Witold Boguta.
Cele kampanii
- Budowa nawyku codziennej konsumpcji owoców jagodowych i ich przetworów, w której uprzywilejowana jest pozycja produktów lokalnych, naturalnych, mniej przetworzonych.
- Promocja wysokiej zawartości antocyjanów oraz pojęcia „superowoce”, które oznacza wyjątkowo korzystny wpływ na zdrowie, samopoczucie i urodę.
- Promocja sezonowości, jagodowej sztafety, patriotyzmu dietetycznego i zakupowego.
Pojęcie „polskie superowoce” stanowi potencjał marketingowy. Ważnym aspektem działań w tym roku jest przekonanie do tego detalistów. W mediach branżowych tematem wiodącym będzie współpraca w całym łańcuchu dostaw.
Jagodę kamczacką zarekomendują sami plantatorzy. Wiele osób nie zna tego gatunku, nie zna cech owocu, jego smaku. Seria materiałów edukacyjnych przygotowanych na wielu plantacjach będzie prezentowana na fanpage’u oraz stronie polskiesuperowoce.pl przez cały, trwający 3 tygodnie, sezon zbiorów kamczatki.
Promocja przetwórców i jagodowych przetworów
Pokażemy ofertę jagodowej sztafety. Truskawka jest bogata w antocyjany, ale czym więcej słońca, czym owoc jest bardziej wybarwiony, czerwony, niebieski, na końcu czarny, tym jego moc antyoksydacyjna jest większa. Od początku sezonu, każdego kolejnego dnia, superowoce oferują nam więcej korzyści „dla zdrowia i urody”. Więcej za mniej, ponieważ czym bliżej pełni lata tym owoce są tańsze. To jest dobra oferta. Przed nami ważny rok, czas łączenia kropek
– mówi Maciej Dolata, partner w agencji strategicznej INSPIRE smarter branding.
Agencja INSPIRE od 5 lat współpracuje z producentami owoców jagodowych. Efektem tej współpracy jest wzrost świadomości brandingowej. Widać, że branża jagodowa chce kreować popyt. Angażowanie coraz większej liczby plantatorów i sukces promocji owoców jagodowych może być kluczem do zmiany trendów konsumpcji w całej kategorii owoców.
Polecamy Państwu nowe konto kampanii na Twitterze: Czas na polskie superowoce! @SuperFruitsPL
ujednolicone Facebook: Czas na polskie superowoce oraz YouTube: Czas na polskie superowoce!
Kontakt:
dr Piotr Baryła
Prezes Polskie Stowarzyszenie Plantatorów Porzeczek
Źródło: Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw
Opracowanie sfinansowano ze środków Funduszu Promocji Owoców i Warzyw w ramach realizacji przez Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw kampanii „Czas na polskie superowoce!”.