Szaleństwem jest robić to samo i oczekiwać różnych rezultatów – powiedział kiedyś Albert Einstein. Czym zatem jest szaleństwo na rynku np. aronii? Czy jagodówka potrzebuje innowacji? Jak tworzyć klimat sprzyjający innowacyjności? Przed nami próba odpowiedzi na te pytania. W programie 2 debaty i 12 prezentacji doświadczeń uznanych innowatorów. Zapraszamy we wtorek 17/10 od 9:30.
Wśród uczestników plantatorzy, przetwórcy, naukowcy. Spotykamy się by wyjść ze swoich „ramek” i zobaczyć cały łańcuch wartości, węziej patrząc, łańcuch dostaw. Poznamy wzajemne oczekiwania i modele współpracy. Zapraszamy do Małej Wsi.
Rozpoczęcie zaplanowane jest na 9:55. Zakończenie na godz. 17:00. Czekamy na Państwa od 9:30 z lampką aroniowego cydru i kawą.
Program:
- 9:55 Otwarcie
- 10:00 Aronia i inne superjagody w profilaktyce chorób cywilizacyjnych - wykład inauguracyjny, prof. Iwona Wawer
- 10:20 Innowacja - czym jest? - debata wprowadzająca
- 11:00 Przedpołudniowy blok prezentacji
Finnish Superberries – Jan Ole Sandas, Finlandia [ENG]
Jak uniknąć błędów przy rozpoczynaniu jagodowego biznesu? Czy wieloletnia strategia się sprawdza?
Jak uniknąć błędów przy rozpoczynaniu jagodowego biznesu? Czy wieloletnia strategia się sprawdza?
Aronpharma – Łukasz Grynda
Nowe możliwości zbytu owoców szansą na lepszą cenę.
Nowe możliwości zbytu owoców szansą na lepszą cenę.
Jagodowe Factory – Mariusz Podymniak i dr Paweł Krawiec
Innowacyjne podejście do uzyskania wiedzy i poznania potrzeb całej branży, oczami twórców projektu-patentu.
Innowacyjne podejście do uzyskania wiedzy i poznania potrzeb całej branży, oczami twórców projektu-patentu.
Jagoda JPS Agromachines - Magdalena Placek
Współpraca z nauką motorem innowacji.
Współpraca z nauką motorem innowacji.
Aronia Charlottenburg - Cristian Tircus, Rumunia [ENG]
Jak budować markę własną gospodarstwa rolnego? W jaki sposób rozpocząć przetwórstwo i sięgnąć po marżę?
Jak budować markę własną gospodarstwa rolnego? W jaki sposób rozpocząć przetwórstwo i sięgnąć po marżę?
Weremczuk FMR - Ewa Bezkorowajna
Sukces w trudnych warunkach może być wyzwaniem.
Sukces w trudnych warunkach może być wyzwaniem.
- 14:00 Popołudniowy blok prezentacji
Dr Aronia – Aylin Kalafatoglu, Turcja [ENG]
Czy warto rozpoczynać uprawę nieznanych gatunków? Jakie są trudności i szanse powodzenia?
Czy warto rozpoczynać uprawę nieznanych gatunków? Jakie są trudności i szanse powodzenia?
Greenvit - Michał Kliś
Stabilizacja rynku dzięki budowaniu długofalowych relacji z odbiorcą.
Stabilizacja rynku dzięki budowaniu długofalowych relacji z odbiorcą.
Sektor jagodowy w Kosowie - dr Dorota Łabanowska-Bury
Jak zdobyć fundusze, wiedzę i odwagę? Jakie błędy popełnili plantatorzy w Kosowie a jakie odnieśli sukcesy?
Jak zdobyć fundusze, wiedzę i odwagę? Jakie błędy popełnili plantatorzy w Kosowie a jakie odnieśli sukcesy?
Fieldstone - Ewa Kowalska
Gatunki trudne w uprawie szansą na wybicie się na rynku.
Gatunki trudne w uprawie szansą na wybicie się na rynku.
American Aronia Berry Association - Dean L. DuVal, USA
Poszukiwanie nowych trendów dzięki przeglądaniu patentów. Jak wykorzystać praktyczne narzędzia?
Poszukiwanie nowych trendów dzięki przeglądaniu patentów. Jak wykorzystać praktyczne narzędzia?
Aronia Eggert - Paweł Eggert
Jak przeprowadzić sukcesję w gospodarstwie rolnym? Blaski i cienie rodzinnego biznesu
Jak przeprowadzić sukcesję w gospodarstwie rolnym? Blaski i cienie rodzinnego biznesu
- 16:00 Innowacyjność - jak tworzyć dla niej klimat? - debata podsumowująca
- Zakończenie zaplanowano na godzinę 17:00
Konferencję poprowadzą Ewa Wojdyło i Mariusz Dąbrowski. Konferencja będzie prowadzona w języku polskim.
Udział wymaga akredytacji. Osoby, które chciałyby uczestniczyć w spotkaniu, a jej nie uzyskały, prosimy o kontakt: akredytacja@inspiresb.com
Zapisy przyjmujemy do poniedziałku 16/10 do godz. 12:00. Warunkiem uczestnictwa jest otrzymanie maila zwrotnego z zaproszeniem.
Pierwsza edycja pokazała, że produkt to za mało. Prezentowane w tym roku przykłady pokażą sposób myślenia prowadzący do znalezienia zyskownej niszy i wypracowania naprawdę unikalnych rozwiązań. Zobaczymy jak wyglądać może efektywna współpraca z nauką i rolę marketing w budowaniu przewagi.
Od myślenia o polu, do myślenia o konsumencie
- Kluczem do sukcesu w tym biznesie jest bycie konsekwentnym w tym, co się robi. Trzeba starać się wytwarzać bardzo dobre produkty i umieć je dobrze sprzedawać. Trzeba myśleć o konsumencie, mieć go w centrum uwagi, bo jeśli nie skupimy się na kliencie, prawdopodobnie na dłuższą metę przegramy. Oczywiście rolnictwo dysponuje różnymi technikami, które można wykorzystać, aby coraz bardziej udoskonalać produkty, ale cały czas trzeba mieć na uwadze to, kto będzie je jadł, kto będzie je konsumował. Niezależnie od tego, czy jest to konsument końcowy, czy zakład przetwórczy, który wytwarza jakieś inne produkty, które trafią do konsumenta końcowego - Finnish Supperberries
- Konsument przyszłości aspiruje do diety bardziej owocowo-warzywnej. Oczekuję zrównoważonych produktów, w zrównoważonych opakowaniach, od producentów zaangażowanych ochronę środowiska. Z drugiej strony konsument przyszłości jest zabiegany, będzie chciał jeść zdrowo, ale łatwo, bez wysiłku. Chętnie będzie sięgał po żywność funkcjonalną, po suplementy i po superfoods, po przekąski i shoty. Innovation Conference to okazja by poczuć ten ogromny potencjał. Fakt, że owoce jagodowe wpisują się we wszystkie potrzeby przyszłego konsumenta - Agata Zadrożna, ekspert badań społecznych
- Produkujemy dużo, ale produkować produkty, które naprawdę odpowiadają na potrzeby konsumentów i które zapewniają marżę, to jest prawdziwa sztuka. Świadomość potrzeb konsumenta zmienia nasze spojrzenie na rynek - Dominika Kozarzewska, Polskie Jagody, koordynatorka Jagodowego Core Teamu
Czym jest i po co Innovation Conference?
Innovation Conference pokazuje przykłady nieszablonowego myślenia i działania, które prowadzi do sukcesu i wyższej marży. To miejsce promocji innowacyjności branży jagodowej. Zobaczymy udane pomysły, produkty, nowe kategorie, koncepty biznesowe i marki. Jedno miejsce – wielu ludzi, wiele idei i sposobów na tworzenie rynku dla owoców jagodowych. Projekt uzupełnia wiele spotkań i szkoleń dedykowanych pojedynczym gatunkom.
Dla kogo jest Innovation Conference?
Spotkanie polecane jest odnoszącym sukcesy plantatorom, przetwórcom, producentom żywności funkcjonalnej oraz ośrodkom naukowym. W wielu prezentowanych przykładach (case study) widać kilku uczestników łańcucha wartości. Różne aspekty współpracy „od pola do talerza”. Dlatego wśród zaproszonych gości są liderzy branży ogrodniczej i dziennikarze wszystkich tytułów prasy branżowej.
Kto już tworzy klimat dla innowacji?
Patronat medialny nad Innovation Conference 2023 objęły magazyn Hurt&Detal, portale Jagodnik i Wiadomości Spożywcze.
Zapraszamy do udziału i współpracy dziennikarzy i redakcje.
Co sprawia, że Innovation Conference jest wydarzeniem bezpłatnym?
Zadanie finansowane jest ze środków Funduszu Promocji Owoców i Warzyw w ramach realizacji przez Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw kampanii „Czas na polskie superowoce! Edycja V".
Projekt jest realizowany pod honorowym patronatem Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi.
#InnovationConference #OwoceJagodowe #PolskieSuperowoce #PolishSuperFruits
Kontakt: