Borówki pną się w polskim rankingu popularności jagodowych superowoców. W lecie 2023 borówki jadło już 18,1 mln Polaków (56%). To najwyższy wynik w historii pomiarów, włączając w to okres wzrostu konsumpcji owoców w czasie pandemii. Stały, dynamiczny, wzrost pokazują wyniki realizowanego od 4 lat badania konsumpcji. Trend komentują Bartek Milczarek, Dominika Kozarzewska, Piotr Piwowarczyk.

Badanie zrealizował Kantar Polska w ramach projektu Core Team. Badania finansowane są z Funduszu Promocji Owoców i Warzyw. Dostarczają informacji na temat liczby konsumentów i częstotliwości konsumpcji poszczególnych gatunków i ich przetworów. Szczegółowe dane dla kilkudziesięciu gatunków dostępne są na WczorajNaTalerzu.pl
Rosnąca konsumpcja

Zainteresowanie konsumentów owocami borówki jest też zauważane przez właścicieli i menadżerów mniejszych i większych sklepów, ale też całych sieci handlowych. Ich staraniom, aby borówki były stale dostępne na ich półkach, zawdzięczamy łatwy dostęp konsumenta do borówek. Powszechna jest już świadomość menadżerów i handlowców, że dobra jakościowo półka owoców sezonowych przyciąga kolejnych klientów
zwraca uwagę prezes Milczarek.
Lato z borówkami

Stały wzrost liczby konsumentów borówki "lato do lata"

Wzrost spożycia to korzystny trend. Odżywianie bogate w owoce i warzywa może przyczynić się do poprawy zdrowia, dostarczając cennych składników odżywczych, witamin i błonnika. To krok w kierunku zdrowego stylu życia i profilaktyki zdrowotnej. Ważne jest, aby kontynuować edukację i zachęcanie do zdrowego odżywiania, aby ten trend utrzymywał się w przyszłości
skomentował Piotr Piwowarczyk z dolnośląskiej plantacji Blueberry Krzeszów.
Wyniki monitoringu konsumpcji 2020-2023

https://wczorajnatalerzu.pl
Źródło: Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw
Badanie zrealizowano w dniach 18-23 sierpnia 2023 r., na reprezentatywnej próbie 1015 Polaków w wieku 15 lat i więcej. Wywiady bezpośrednie w domach respondentów (CAPI).
Kantar pyta respondentów o częstotliwość spożywania 21 gatunków w ostatnim tygodniu i o spożywanie warzyw, owoców i ich przetworów podczas poszczególnych posiłków w dniu poprzedzającym badanie.

Opracowanie sfinansowano ze środków Funduszu Promocji Owoców i Warzyw w ramach realizacji przez Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw kamp. „Czas na polskie superowoce! Edycja V".
Projekt jest realizowany pod honorowym patronatem Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi.