Wśród najpopularniejszych owoców jagodowych lutego Kantar wymienia borówki, maliny, truskawki oraz przetwory z czarnej porzeczki i aronii. Najbardziej wzrosło spożycie borówki i malin. W przypadku borówki wzrost ilości konsumentów w skali roku - luty do lutego - wyniósł 35%, w 2 lata 72%, a w skali 3 lat - 82%. Od początku realizacji badań liczba konsumentów borówki wzrosłą z 5,5 do 10 mln.
![polska smakuje_pasek (1).jpg](https://prowly-uploads.s3.eu-west-1.amazonaws.com/uploads/5366/assets/209764/large-64394d192700b187ac8dc45387d183f9.jpg)
Badania finansowane są ze środków Funduszu Promocji Owoców i Warzyw. Dostarczają informacji na temat liczby konsumentów i częstotliwości konsumpcji poszczególnych gatunków. Dane dotyczące konsumpcji kilkudziesięciu gatunków owoców i warzyw dostępne są na stronie WczorajNaTalerzu.pl
Konsumpcja superowoców w lutym
![2023_luty_badania_1920x1080_05.jpg](https://prowly-uploads.s3.eu-west-1.amazonaws.com/uploads/5366/assets/519557/large-f2f367163f84d3fa16697fea776a0e29.jpg)
Wzrost liczby konsumentów owoców w lutym
![KANATR Zmiany 2.2023 (2).jpg](https://prowly-uploads.s3.eu-west-1.amazonaws.com/uploads/5366/assets/518819/large-60bcae41733b851eb5897820be38f361.jpg)
![KANATR Zmiany 2.2023 (3).jpg](https://prowly-uploads.s3.eu-west-1.amazonaws.com/uploads/5366/assets/518599/large-68db68369c59f29cbe4ac14bdaec5ea4.jpg)
![https://wczorajnatalerzu.pl](https://prowly-uploads.s3.eu-west-1.amazonaws.com/uploads/5366/assets/501055/large-68638b565e4538fa79e395fae7bf0d87.png)
https://wczorajnatalerzu.pl
Źródło: Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw
Badanie zrealizowano w dniach 15-20 lutego 2023 r., na reprezentatywnej próbie 1010 Polaków w wieku 15 lat i więcej. Wywiady bezpośrednie w domach respondentów (CAPI).
Kantar pyta respondentów o częstotliwość spożywania 21 gatunków w ostatnim tygodniu i o spożywanie warzyw, owoców i ich przetworów podczas poszczególnych posiłków w dniu poprzedzającym badanie.
![Badania konsumpcji Kantar 2021 (10).jpg](https://prowly-uploads.s3.eu-west-1.amazonaws.com/uploads/5366/assets/335916/large-b70c99ac7ddf1a6177d969b5556a2e0d.jpg)
Opracowanie sfinansowano ze środków Funduszu Promocji Owoców i Warzyw w ramach realizacji przez Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw kampanii „Czas na polskie superowoce! IV edycja."
Projekt jest realizowany pod honorowym patronatem Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi.
#PolishSuperFruits #PolskieSuperowoce