![__.jpg](https://prowly-uploads.s3.eu-west-1.amazonaws.com/uploads/5366/assets/502462/large-12f386434f84b44581b6a1afdf007e78.jpg)
Wzrosty konsumpcji borówki są imponujące. Jako plantatorzy pokazaliśmy, że branie odpowiedzialności za rozwój rynku ma sens i możemy mieć realny wpływ na postawy konsumentów. Jednocześnie warto uświadomić sobie, że istnieje górny pułap wzrostu konsumpcji. Penetracja na poziomie 80% jest bardzo wysoka, osiągnęliśmy jeden z najlepszych wyników na świecie. Dlatego szczególnie ważne staje się obecnie poszukiwanie nowych możliwości eksportowych. Potrafimy efektywnie współpracować w zakresie promocji, teraz jest dobry czas na szerszą współpracę w zakresie sprzedaży
mówi Dominika Kozarzewska, koordynatorka Jagodowego Core Teamu, Członek Zarządu Fundacji Promocji Polskiej Borówki i Członek Rady Nadzorczej KZGPOiW.
Borówka hitem polskiego eksportu
Borówka ulubionym owocem dietetyków
1 LIPCA – Dzień Polskiej Borówki
![1 lipca 2022.jpg](https://prowly-uploads.s3.eu-west-1.amazonaws.com/uploads/5366/assets/502500/large-fc8ae311101f88c3f5ab932ab0f1ee17.jpg)
Czas na polskie superowoce!
![Czas na polskie superowoce.jpg](https://prowly-uploads.s3.eu-west-1.amazonaws.com/uploads/5366/assets/502503/large-2912b4fb20db0debf7c51bdc1077ec47.jpg)
Plantatorzy zapraszają na Borówkobrania
![Borówkobranie.jpg](https://prowly-uploads.s3.eu-west-1.amazonaws.com/uploads/5366/assets/502501/large-52e9523f2abb8a7e6cfe5d5e6052e331.jpg)
Opracowanie sfinansowano ze środków Funduszu Promocji Owoców i Warzyw w ramach realizacji przez Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw kampanii „Czas na polskie superowoce! IV edycja."
Źródło informacji: Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw
![_.jpg](https://prowly-uploads.s3.eu-west-1.amazonaws.com/uploads/5366/assets/502420/large-3459d34165c2ac7509d52317aa0691f0.jpg)