Trend wzrostowy był utrzymany również poza sezonem. Największym wzrostem w skali 2 lat - od listopada 2020 do listopada 2022 - mogą pochwalić się borówki (19%) i maliny (10%). W grudniu - w porównaniu do grudnia 2020 liczba konsumentów borówek wzrosła o 56%, a malin o 44%.
Monitoring konsumpcji realizuje Kantar Public. Badanie jest zrealizowane w formie wywiadów bezpośrednich w domach respondentów (CAPI), co miesiąc od lutego 2020 roku, na reprezentatywnej próbie ponad 1000 Polaków w wieku 15 lat i więcej. Kantar pyta respondentów o częstotliwość spożywania kilkunastu gatunków w ostatnim tygodniu i o spożywanie warzyw, owoców i ich przetworów podczas poszczególnych posiłków w dniu poprzedzającym badanie.
Opracowanie sfinansowano ze środków Funduszu Promocji Owoców i Warzyw w ramach realizacji przez Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw kampanii „Czas na polskie superowoce! IV edycja."
Źródło informacji: Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw