Podsumowując badania konsumpcji w 2022 roku Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw zapytał Polaków o to, jakie informacje o owocach i warzywach najchętniej chcieliby uzyskiwać w punktach sprzedaży. Co drugi kupujący oczekuje informacji o kraju pochodzenia (50%) i regionu Polski, z którego pochodzą sprzedawane owoce i warzywa (35%). W kontekście tych wyników można interpretować sukcesy polskich superowoców. Do najpopularniejszych gatunków grudnia należały maliny. W porównaniu do grudnia 2020 roku wzrost ilości konsumentów malin wyniósł 44%. Konsumowało je w grudniu już 8,4 mln osób.
Dane dotyczące konsumpcji wszystkich gatunków dostępne są na stronie WczorajNaTalerzu.pl


Badanie zrealizował Kantar Public w ramach projektu „CORE TEAM - promocja konsumpcji owoców i warzyw i forum współpracy sektora, II etap”. Projekt jest realizowany przez KZGPOiW. Wraz z monitoringiem konsumpcji badania finansowane były ze środków Funduszu Promocji Owoców i Warzyw.
Konsumpcja owoców jagodowych w grudniu



Źródło: Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw
Badanie zrealizowano w dniach 2-7 grudnia 2022 r., na reprezentatywnej próbie 1005 Polaków w wieku 15 lat i więcej. Wywiady bezpośrednie w domach respondentów (CAPI).
Kantar pyta respondentów o częstotliwość spożywania 21 gatunków w ostatnim tygodniu i o spożywanie warzyw, owoców i ich przetworów podczas poszczególnych posiłków w dniu poprzedzającym badanie.

Opracowanie sfinansowano ze środków Funduszu Promocji Owoców i Warzyw w ramach realizacji przez Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw kampanii „Czas na polskie superowoce! IV edycja."
Projekt jest realizowany pod honorowym patronatem Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi.
#PolishSuperFruits #PolskieSuperowoce