Wśród najpopularniejszych owoców jagodowych Kantar wymienia borówki, maliny i truskawki. W porównaniu do stycznia 2022 roku najbardziej wzrosło spożycie borówek, malin i przetworów z aronii. Liczba konsumentów borówek wzrosła o 39%, a malin o 26%.
![polska smakuje_pasek (1).jpg](https://prowly-uploads.s3.eu-west-1.amazonaws.com/uploads/5366/assets/209764/large-64394d192700b187ac8dc45387d183f9.jpg)
Badania finansowane są ze środków Funduszu Promocji Owoców i Warzyw. Dostarczają informacji na temat liczby konsumentów i częstotliwości konsumpcji poszczególnych gatunków. Dane dotyczące konsumpcji kilkudziesięciu gatunków owoców i warzyw dostępne są na stronie WczorajNaTalerzu.pl
Konsumpcja superowoców w styczniu
![KANTAR Superowoce styczeń 2023 (1).jpg](https://prowly-uploads.s3.eu-west-1.amazonaws.com/uploads/5366/assets/508311/large-f158b45d8d4937f192dfba41f236004e.jpg)
![KANTAR Superowoce styczeń 2023 (2).jpg](https://prowly-uploads.s3.eu-west-1.amazonaws.com/uploads/5366/assets/508318/large-d5ed611c077c3337c0960f73964abce6.jpg)
![2023_styczeń_badania_dodatkowe_04.jpg](https://prowly-uploads.s3.eu-west-1.amazonaws.com/uploads/5366/assets/508239/large-a255d1f92c0e60b0d60aeebfafc5dd4f.jpg)
![https://wczorajnatalerzu.pl](https://prowly-uploads.s3.eu-west-1.amazonaws.com/uploads/5366/assets/501055/large-68638b565e4538fa79e395fae7bf0d87.png)
https://wczorajnatalerzu.pl
Źródło: Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw
Badanie zrealizowano w dniach 18-23 stycznia 2023 r., na reprezentatywnej próbie 1015 Polaków w wieku 15 lat i więcej. Wywiady bezpośrednie w domach respondentów (CAPI).
Kantar pyta respondentów o częstotliwość spożywania 21 gatunków w ostatnim tygodniu i o spożywanie warzyw, owoców i ich przetworów podczas poszczególnych posiłków w dniu poprzedzającym badanie.
![Badania konsumpcji Kantar 2021 (10).jpg](https://prowly-uploads.s3.eu-west-1.amazonaws.com/uploads/5366/assets/335916/large-b70c99ac7ddf1a6177d969b5556a2e0d.jpg)
Opracowanie sfinansowano ze środków Funduszu Promocji Owoców i Warzyw w ramach realizacji przez Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw kampanii „Czas na polskie superowoce! IV edycja."
Projekt jest realizowany pod honorowym patronatem Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi.
#PolishSuperFruits #PolskieSuperowoce