Podsumowując badania konsumpcji w 2022 roku Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw zapytał Polaków o to, jakie informacje o owocach i warzywach najchętniej chcieliby uzyskiwać w punktach sprzedaży. Co drugi kupujący oczekuje informacji o kraju pochodzenia i regionu Polski, z którego pochodzą owoce. Do najpopularniejszych gatunków grudnia należały borówki (28%) i maliny (26%). Rokitnik zakończył rok deklaracjami konsumpcji przetworów na poziomie 11%, czyli o 36% więcej niż w ostatnim pomiarze. To oznacza wzrost liczby konsumentów o milion.
![polska smakuje_pasek (1).jpg](https://prowly-uploads.s3.eu-west-1.amazonaws.com/uploads/5366/assets/209764/large-64394d192700b187ac8dc45387d183f9.jpg)
![KANTAR Superowoce grudzień 2022 (1).jpg](https://prowly-uploads.s3.eu-west-1.amazonaws.com/uploads/5366/assets/501064/large-75fdb1d6cc7d182cb47a0c2796ffa2c7.jpg)
![KANTAR Superowoce grudzień 2022 (10).jpg](https://prowly-uploads.s3.eu-west-1.amazonaws.com/uploads/5366/assets/501067/large-8005d648871fbbf754bddedbc2a80c2c.jpg)
![KANTAR Superowoce grudzień 2022 (2).jpg](https://prowly-uploads.s3.eu-west-1.amazonaws.com/uploads/5366/assets/501065/large-dee09d704b619a46710d97ab1a929898.jpg)
![KANTAR Superowoce grudzień 2022 (3).jpg](https://prowly-uploads.s3.eu-west-1.amazonaws.com/uploads/5366/assets/501075/large-d0a15646f2f06f1650740c5bf5d0ead9.jpg)
![KANTAR Grudzień 2022 (8).jpg](https://prowly-uploads.s3.eu-west-1.amazonaws.com/uploads/5366/assets/501066/large-35b01cba72180072ca3be494b7a2fda8.jpg)
Źródło: Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw
Badanie zrealizowano w dniach 2-7 grudnia 2022 r., na reprezentatywnej próbie 1005 Polaków w wieku 15 lat i więcej. Wywiady bezpośrednie w domach respondentów (CAPI).
Kantar pyta respondentów o częstotliwość spożywania 21 gatunków w ostatnim tygodniu i o spożywanie warzyw, owoców i ich przetworów podczas poszczególnych posiłków w dniu poprzedzającym badanie.
![Badania konsumpcji Kantar 2021 (10).jpg](https://prowly-uploads.s3.eu-west-1.amazonaws.com/uploads/5366/assets/335916/large-b70c99ac7ddf1a6177d969b5556a2e0d.jpg)
Opracowanie sfinansowano ze środków Funduszu Promocji Owoców i Warzyw w ramach realizacji przez Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw kampanii „Czas na polskie superowoce! IV edycja."
Projekt jest realizowany pod honorowym patronatem Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi.
#PolishSuperFruits #PolskieSuperowoce