Podsumowując badania konsumpcji w 2022 roku Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw zapytał Polaków o to, jakie informacje o owocach i warzywach najchętniej chcieliby uzyskiwać w punktach sprzedaży. Co drugi kupujący oczekuje informacji o kraju pochodzenia i regionu Polski, z którego pochodzą owoce. Do najpopularniejszych gatunków grudnia należały borówki (28%) i maliny (26%). Rokitnik zakończył rok deklaracjami konsumpcji przetworów na poziomie 11%, czyli o 36% więcej niż w ostatnim pomiarze. To oznacza wzrost liczby konsumentów o milion.






Źródło: Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw
Badanie zrealizowano w dniach 2-7 grudnia 2022 r., na reprezentatywnej próbie 1005 Polaków w wieku 15 lat i więcej. Wywiady bezpośrednie w domach respondentów (CAPI).
Kantar pyta respondentów o częstotliwość spożywania 21 gatunków w ostatnim tygodniu i o spożywanie warzyw, owoców i ich przetworów podczas poszczególnych posiłków w dniu poprzedzającym badanie.

Opracowanie sfinansowano ze środków Funduszu Promocji Owoców i Warzyw w ramach realizacji przez Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw kampanii „Czas na polskie superowoce! IV edycja."
Projekt jest realizowany pod honorowym patronatem Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi.
#PolishSuperFruits #PolskieSuperowoce