Największy wzrost konsumpcji „listopad do listopada” zanotowały borówki, boczniaki i cukinia. Borówka zyskała 600 tys. nowych konsumentów, co oznacza wzrost o 9%. To wynik o lepszy od dwuletniej średniej. Boczniaki i cukinia zyskały po 300 tys. nowych konsumentów. Generalnie pora roku nie sprzyja wzrostom konsumpcji świeżych owoców i warzyw. Ponad połowa (55%) Polaków je więcej swoich ulubionych warzyw i owoców w sezonie.
![polska smakuje_pasek (1).jpg](https://prowly-uploads.s3.eu-west-1.amazonaws.com/uploads/5366/assets/209764/large-64394d192700b187ac8dc45387d183f9.jpg)
Badanie zrealizowano w dniach 4-9 listopada 2022 r., na reprezentatywnej próbie 1015 Polaków w wieku 15 lat i więcej. Wywiady bezpośrednie w domach respondentów (CAPI).
Kantar pyta respondentów o częstotliwość spożywania 21 gatunków w ostatnim tygodniu i o spożywanie warzyw, owoców i ich przetworów podczas poszczególnych posiłków w dniu poprzedzającym badanie.
Źródło: Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw
Opracowanie sfinansowano ze środków Funduszu Promocji Owoców i Warzyw w ramach realizacji przez KZGPOiW kampanii „Czas na polskie superowoce! IV edycja."
Projekt jest realizowany pod honorowym patronatem Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi.
![Badania konsumpcji Kantar 2021 (10).jpg](https://prowly-uploads.s3.eu-west-1.amazonaws.com/uploads/5366/assets/335916/large-b70c99ac7ddf1a6177d969b5556a2e0d.jpg)