Kantar monitoruje konsumpcję ponad 30 gatunków owoców i warzyw. Patrząc od marca 2020 roku, kiedy rozpoczynał się monitoring, borówka zyskała ponad 3,8 mln konsumentów. Na kolejnych miejscach maliny (3,3 mln), gruszki (2,5 mln), truskawki (1,9 mln) oraz aronia i jej przetwory (1,9 mln). Liderem wzrostu wśród warzyw jest papryka (3,6 mln konsumentów).
![polska smakuje_pasek (1).jpg](https://prowly-uploads.s3.eu-west-1.amazonaws.com/uploads/5366/assets/209764/large-64394d192700b187ac8dc45387d183f9.jpg)
![KANTAR Dwa sezony borówki 2020 do 2022.png](https://prowly-uploads.s3.eu-west-1.amazonaws.com/uploads/5366/assets/407286/large-ca8d18df86a26cd4e0e419143713fcf4.png)
![2022_wzrost-liczby-konsumentów_01.jpg](https://prowly-uploads.s3.eu-west-1.amazonaws.com/uploads/5366/assets/407290/large-cb9a9d5d21c98450e5eb96c9a7f20b8c.jpg)
Borówki
![KANTAR Wzrosty 2020 do 2022 (2).png](https://prowly-uploads.s3.eu-west-1.amazonaws.com/uploads/5366/assets/407275/large-34b4b1b5d2118db89d27ecd829294625.png)
![KANTAR 2022_wzrost-liczby-konsumentów_02.jpg](https://prowly-uploads.s3.eu-west-1.amazonaws.com/uploads/5366/assets/407294/large-f59a83c1911468399279c62a1d5c989f.jpg)
Maliny
![KANTAR Wzrosty 2020 do 2022 (3).png](https://prowly-uploads.s3.eu-west-1.amazonaws.com/uploads/5366/assets/407276/large-1e1e64ce0c8a246dc219eff4aeacde90.png)
Aronia
![KANTAR Wzrosty 2020 do 2022 (6).png](https://prowly-uploads.s3.eu-west-1.amazonaws.com/uploads/5366/assets/407278/large-4f972a61aefc8c1810986cc606e1ef24.png)
Truskawki
![KANTAR Wzrosty 2020 do 2022 (5).png](https://prowly-uploads.s3.eu-west-1.amazonaws.com/uploads/5366/assets/407277/large-da90bbe9e6f0e32bec0a99524f68bdcf.png)
![KANTAR Wzrosty 2020 do 2022 (1).png](https://prowly-uploads.s3.eu-west-1.amazonaws.com/uploads/5366/assets/407304/large-5e39c1bfcc28ff9a1e121bde8aa4d087.png)
Wzrost konsumpcji warzyw marzec 2022 vs. marzec 2020
Wzrost wskaźnika konsumpcji "Wczoraj na talerzu"
![KANTAR Wzrosty 2020 do 2022 (16).png](https://prowly-uploads.s3.eu-west-1.amazonaws.com/uploads/5366/assets/407310/large-8867e46cbd03513114269a63af666622.png)
![KANTAR Marzec 2022 (26).jpg](https://prowly-uploads.s3.eu-west-1.amazonaws.com/uploads/5366/assets/407311/large-ba0ccd50f06f4b60b5592a9688a4bac6.jpg)
Badanie zrealizowano w dniach 11-16 marca 2022 r., na reprezentatywnej próbie 1002 Polaków w wieku 15 lat i więcej. Wywiady bezpośrednie w domach respondentów (CAPI). Podobny sondaż w marcu 2020 roku.
Kantar pyta respondentów o częstotliwość spożywania ok. 20 gatunków owoców i warzyw w ostatnim tygodniu i o spożywanie warzyw, owoców i ich przetworów podczas poszczególnych posiłków w dniu poprzedzającym badanie.
Źródło: Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw
Opracowanie sfinansowano ze środków Funduszu Promocji Owoców i Warzyw w ramach realizacji przez Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw kampanii „Czas na polskie superowoce! Edycja IV".
Projekt jest realizowany pod honorowym patronatem Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi.
#PolishSuperFruits #PolskieSuperowoce #PołowaSukcesu #PolskaSmakuje
![Badania konsumpcji Kantar 2021 (10).jpg](https://prowly-uploads.s3.eu-west-1.amazonaws.com/uploads/5366/assets/335916/large-b70c99ac7ddf1a6177d969b5556a2e0d.jpg)