Kantar monitoruje konsumpcję ponad 30 gatunków owoców i warzyw. Patrząc od marca 2020 roku, kiedy rozpoczynał się monitoring, borówka zyskała ponad 3,8 mln konsumentów. Na kolejnych miejscach maliny (3,3 mln), gruszki (2,5 mln), truskawki (1,9 mln) oraz aronia i jej przetwory (1,9 mln). Liderem wzrostu wśród warzyw jest papryka (3,6 mln konsumentów).



Borówki


Maliny

Aronia

Truskawki


Wzrost konsumpcji warzyw marzec 2022 vs. marzec 2020
Wzrost wskaźnika konsumpcji "Wczoraj na talerzu"


Badanie zrealizowano w dniach 11-16 marca 2022 r., na reprezentatywnej próbie 1002 Polaków w wieku 15 lat i więcej. Wywiady bezpośrednie w domach respondentów (CAPI). Podobny sondaż w marcu 2020 roku.
Kantar pyta respondentów o częstotliwość spożywania ok. 20 gatunków owoców i warzyw w ostatnim tygodniu i o spożywanie warzyw, owoców i ich przetworów podczas poszczególnych posiłków w dniu poprzedzającym badanie.
Źródło: Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw
Opracowanie sfinansowano ze środków Funduszu Promocji Owoców i Warzyw w ramach realizacji przez Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw kampanii „Czas na polskie superowoce! Edycja IV".
Projekt jest realizowany pod honorowym patronatem Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi.
#PolishSuperFruits #PolskieSuperowoce #PołowaSukcesu #PolskaSmakuje
