Borówka kończy sezon z liczbą 10 mln konsumentów w samym tylko październiku. Od 2 lat realizowane są badania konsumpcji. W tym okresie żaden innych gatunek w Polsce - owoców i warzyw - nie może pochwalić się tak dużym wzrostem. W porównaniu do października 2020, borówka zyskała 35%, czyli 2,6 mln nowych konsumentów. Pełne wyniki badań, realizowanych przez Kantar Public na zlecenie KZGPOiW, śledzić można na WczorajNaTalerzu.pl.
Konsumpcja owoców w październiku
Konsumpcja warzyw w październiku
Owoce i warzywa w poszczególnych posiłkach
Wczoraj na talerzu
„Wczoraj na talerzu” jest to syntetyczny wskaźnik obrazujący sposób odżywiania się badanych. Przyjmuje on wartości od 0 pkt. (dla osoby, która poprzedniego dnia nie jadła warzyw i owoców w ogóle) do 100 pkt. (dla osoby, w której wszystkich posiłkach warzywa i owoce stanowiły co najmniej połowę).
Wskaźnik powstaje na podstawie odpowiedzi na dwa pytania: Czy warzywa i owoce były obecne w wszystkich posiłkach? Czy warzywa i owoce stanowiły co najmniej połowę spożywanej żywności?
Badanie zrealizowano w dniach 14-19 września 2022 r., na reprezentatywnej próbie 1015 Polaków w wieku 15 lat i więcej. Wywiady bezpośrednie w domach respondentów (CAPI).
Kantar pyta respondentów o częstotliwość spożywania 21 gatunków owoców i warzyw w ostatnim tygodniu i o spożywanie warzyw, owoców i ich przetworów podczas poszczególnych posiłków w dniu poprzedzającym badanie.
Źródło: Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw
Opracowanie sfinansowano ze środków Funduszu Promocji Owoców i Warzyw w ramach realizacji przez KZGPOiW kampanii „Czas na polskie superowoce! IV edycja."
Projekt jest realizowany pod honorowym patronatem Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi.