Borówka kończy sezon z liczbą 10 mln konsumentów w samym tylko październiku. Od 2 lat realizowane są badania konsumpcji. W tym okresie żaden innych gatunek w Polsce - owoców i warzyw - nie może pochwalić się tak dużym wzrostem. W porównaniu do października 2020, borówka zyskała 35%, czyli 2,6 mln nowych konsumentów. Pełne wyniki badań, realizowanych przez Kantar Public na zlecenie KZGPOiW, śledzić można na WczorajNaTalerzu.pl.
![polska smakuje_pasek (1).jpg](https://prowly-uploads.s3.eu-west-1.amazonaws.com/uploads/5366/assets/209764/large-64394d192700b187ac8dc45387d183f9.jpg)
![KANTAR Październik 2022 (6).jpg](https://prowly-uploads.s3.eu-west-1.amazonaws.com/uploads/5366/assets/480362/large-7b1215304aec97d9a319b73be40f3bf7.jpg)
![KANTAR Październik 2022 (7).jpg](https://prowly-uploads.s3.eu-west-1.amazonaws.com/uploads/5366/assets/480363/large-576a00c9d23bce9ab34733377da7dcc8.jpg)
Konsumpcja owoców w październiku
![KANTAR Październik 2022 (9).jpg](https://prowly-uploads.s3.eu-west-1.amazonaws.com/uploads/5366/assets/480351/large-871adba635aca27e572bd8f6623709cd.jpg)
Konsumpcja warzyw w październiku
![KANTAR Październik 2022 (8).jpg](https://prowly-uploads.s3.eu-west-1.amazonaws.com/uploads/5366/assets/480352/large-09921ff263aa19c881f32660ee28ff6b.jpg)
Owoce i warzywa w poszczególnych posiłkach
Wczoraj na talerzu
![KANTAR Październik 2022 (47).png](https://prowly-uploads.s3.eu-west-1.amazonaws.com/uploads/5366/assets/480364/large-2fa80dbf375bf3b0c11578e39b415c02.png)
„Wczoraj na talerzu” jest to syntetyczny wskaźnik obrazujący sposób odżywiania się badanych. Przyjmuje on wartości od 0 pkt. (dla osoby, która poprzedniego dnia nie jadła warzyw i owoców w ogóle) do 100 pkt. (dla osoby, w której wszystkich posiłkach warzywa i owoce stanowiły co najmniej połowę).
Wskaźnik powstaje na podstawie odpowiedzi na dwa pytania: Czy warzywa i owoce były obecne w wszystkich posiłkach? Czy warzywa i owoce stanowiły co najmniej połowę spożywanej żywności?
Badanie zrealizowano w dniach 14-19 września 2022 r., na reprezentatywnej próbie 1015 Polaków w wieku 15 lat i więcej. Wywiady bezpośrednie w domach respondentów (CAPI).
Kantar pyta respondentów o częstotliwość spożywania 21 gatunków owoców i warzyw w ostatnim tygodniu i o spożywanie warzyw, owoców i ich przetworów podczas poszczególnych posiłków w dniu poprzedzającym badanie.
Źródło: Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw
Opracowanie sfinansowano ze środków Funduszu Promocji Owoców i Warzyw w ramach realizacji przez KZGPOiW kampanii „Czas na polskie superowoce! IV edycja."
Projekt jest realizowany pod honorowym patronatem Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi.
![Badania konsumpcji Kantar 2021 (10).jpg](https://prowly-uploads.s3.eu-west-1.amazonaws.com/uploads/5366/assets/335916/large-b70c99ac7ddf1a6177d969b5556a2e0d.jpg)