Data: 30 czerwca 2019, niedziela, godzina rozpoczęcia 10:00
Adres: Skwer Imienia Grupy AK "Granat", róg ul. Puławskiej i Woronicza
Program
- 10:10 Inauguracja Dnia Owoców w ramach kampanii „Czas na polskie superowoce!” Przywitanie plantatorów i grup producentów reprezentujących kluczowe regiony produkcji polskich superowoców - owoców wyjątkowo bogatych w składniki szczególnie korzystne dla naszego zdrowia i urody.
- 10:15 Dizzy Boyz Brass Band
- 10:30 Część oficjalna, w obecności gości, ekspertów, przedstawicieli 7 organizacji branżowych tworzących tzw. jagodową sztafetę - truskawka, jagoda kamczacka, malina, czarna porzeczka, borówka, aronia, mini-kiwi - ofertę, która pozwala korzystać z bogactwa krajowych superowoców przez ponad pół roku, od maja do października. Wśród gospodarzy i partnerów:
- Witold Boguta - Prezes Zarządu Krajowego Związku Grup Producentów Owoców i Warzyw
- Andrzej Gorczyński - Dyrektor Mazowieckiego Oddziału Regionalnego Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa
- dr hab. Dorota Konopacka, prof. IO - Dyrektor Instytutu Ogrodnictwa w Skierniewicach
- dr hab. Robert Maciorowski prof. IO
- prof. dr hab. Witold Płocharski
- Ireneusz Komorowski - Prezes Stowarzyszenia Plantatorów Borówki Amerykańskiej
- dr Janusz Andziak - Prezes Stowarzyszenia Plantatorów Truskawki
- dr Piotr Baryła - Prezes Krajowego Stowarzyszenia Plantatorów Czarnych Porzeczek
- dr hab. Piotr Latocha prof SGGW - Stowarzyszenia Plantatorów MiniKiwi
- Andrzej Krupiński - Prezes Stowarzyszenia Plantatorów Jagody Kamczackiej
- Piotr Nowak - Prezes Stowarzyszenia Plantatorów Aronii
- Katarzyna Grzegrzółka-Parafiniuk - Przewodnicząca Fundacji Promocji Polskiej Borówki
- Dominika Kozarzewska - Członek Zarządu Fundacji Promocji Polskiej Borówki
- dr n. med. Danuta Myłek – specjalista w zakresie alergologii i dermatologii. Członek Polskiego Towarzystwa Alergologicznego, Polskiego Towarzystwa Dermatologicznego, Polskiego Towarzystwa Lekarskiego - Sekcji Medycyny Psychosomatycznej. Jest właścicielem Centrum Alergii „PROGRES” w Wilanowie. Od 6 lat jest ekspertem Magazynu Hipoalergiczni, gościem specjalnym debat prowadzonych przez redaktor naczelną Żanetę Geltz i bohaterką wielu inspirujących wywiadów z zakresu alergii, chorób autoimmunologicznych, ale także antiaging, sama będąc najlepszą wizytówką swojej wiedzy w obszarze żywienia, pielęgnacji i zdrowego stylu życia.
- Żaneta Geltz – redaktor naczelna Magazynów Hipoalergiczni i Happy Evolution, które to rzucają całkowicie nowe światło na kwestię pochodzenia chorób, sposobów leczenia oraz zrównoważonego rozwoju. Tysiące wywiadów z naukowcami pokazuje bowiem, że nie ma zdrowia człowieka bez zdrowej planety, dlatego redakcja kładzie duży nacisk na zapobieganie zanieczyszczeniom żywności, środowiska, a w końcu - chorobom. Dlatego właśnie założycielka magazynów przekonuje do lokalnych i ekologicznych zakupów, które nie tylko wpływają na dobrostan rodziny, ale również polskiego rolnictwa i sadownictwa.www.hipoalergiczni.pl (do kupienia w Empiku).
- Zaproszenie do wspólnego zdjęcia
- 10:45 Dizzy Boyz Brass Band i utwór „Bo jak nie my to kto?”
- Ireneusz Komorowski - Prezes Stowarzyszenia Plantatorów Borówki Amerykańskiej
- Dominika Kozarzewska - Członek Zarządu Fundacji Promocji Polskiej Borówki
- Zaproszenie do wspólnego zdjęcia
- Oficjalne Otwarcie Sezonu 2019 - degustacja dokonana przez najmłodsze dziecko w borówkowej branży
- Czas dla fotoreporterów i dziennikarzy
- 11:15 Dizzy Boyz Brass Band
- Przetwory z borówek (Polska smakuje)
- Konfitura niskosłodzona z czarnej porzeczki
- Nektar z czarnej porzeczki
- Przetwory z jagody kamczackiej
- Lody jagodowe
- 11:45 Dizzy Boyz Brass Band
- Dżemy i konfitury z minikiwi
- Sok jabłkowy z minikiwi i z jagodą kamczacką
- Smoothie z MiniKiwi w różnych wariantach smakowych
- Soki z ekologicznych owoców truskawki, maliny, jabłka, aronii
- Sok Biohaskap Vitality - Best New Product Award BIOFACH 2019
Jagoda kamczacka to superowoc, z którego można robić wspaniałe produkty. Od 2014 roku uprawiamy ją ekologicznie. Nasz sok BIOHASKAP Vitality wygrał Best New Product Award na największych międzynarodowych targach ekologicznej żywności BIOFACH 2019 w Norymberdze. Pokonaliśmy 100 innych produktów z całego świata w kategorii napoje. To wymierny sukces pokazujący walory jagody kamczackiej (haskap) i doceniający naszą kilkuletnią pracę
Małgorzata i Marcin Jaszyk, Nutracevit Sp. z o.o.
- Nutracevit - Małgorzata i Marcin Jaszyk STANOWISKO 1
- Stowarzyszenie Producentów Jagody Kamczackiej STANOWISKO 2
- Blue Haskap - jagoda kamczacka STANOWISKO 3
- Przetwórnia Owoców i Warzyw QFoods Piaseczno STANOWISKO 4
- Plantacja borówki Beata i Kazimierz Wasiak STANOWISKO 5
- Gospodarstwo Ekologiczne Skarby Natury z Wrzosowa STANOWISKO 6
- MiniKiwi Farm sp. z o.o. z Wolsztyna k/Poznania STANOWISKO 7
- Tłocznia soków z owoców i warzyw Wiatrowy Sad STANOWISKO 8
- Korab Garden Sp. z o.o. STANOWISKO 9
- Magazyn Hipoalergiczni GELTZ MEDIA - nasz Patron Medialny, magazyn, który skupia się na naturalnym wzmacnianiu odporności, a nie na reklamowaniu leków (na co dzień dostępny w salonach EMPIK) STANOWISKO 10
- Fundacja Promocji Polskiej Borówki - jedyna fizyczna możliwość zakupu koszulek 💋 (aktualnie dostępnych w e-sklepie Jagodnik.pl) STANOWISKO 11
- LOOD GOOD STANOWISKO, które nie wymaga numeracji 🥰🍦💪
14:00 Zakończenie część moderowanej
17:00 Zamknięcie Targu
Zapraszamy!
Zapraszamy na Facebook'u: Święto superowoców na Mokotowie!
🌿🙋♀️🙋♂️👫👩👩👦👨👩👧👦🤩💋
.
Źródło: Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw
Opracowanie sfinansowano ze środków Funduszu Promocji Owoców i Warzyw w ramach realizacji przez Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw kampanii „Czas na polskie superowoce!”.
Dzień Polskiej Borówki oraz projekt „Lato z borówkami" są częścią realizowanej przez Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw kampanii „Czas na polskie superowoce!”. Kampania umożliwia kontynuację i rozszerzenie działań promocyjnych rozpoczętych z inicjatywy plantatorów borówki. Celem kampanii jest promocja spożycia i walorów zdrowotnych wszystkich polskich owoców jagodowych.
Dzień Owoców i Dzień Polskiej Borówki honorowym patronatem objęli:
- Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi
- Marszałek Województwa Mazowieckiego
- Marszałek Województwa Lubelskiego
- Rektor Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego
- Główny Inspektor Sanitarny
- Dyrektor Instytutu Ogrodnictwa w Skierniewicach
- Dyrektora Generalnego Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa
Wybory dziecka plantatorów, które degustacją borówek rozpocznie sezon 2019 - komplet informacji / głosowanie
Strona www: http:// LATO z BOROWKAMI.pl
Fanpage: www.facebook.com / Dzien Polskiej Borowki
Kanał YouTube: Dzień Polskiej Borówki
Zdjęcia do wykorzystania http://latozborowkami.pl/ Press Kits
Kampanie „Czas na polskie superowoce!” realizuje Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw. Za komunikację oraz koordynacje wdrożenia odpowiada agencja strategiczna INSPIRE smarter branding.
„Czas na polskie superowoce!” to wspólny projekt organizacji branżowych i grup producentów owoców jagodowych. Swoje zasoby połączyło i zaangażowało w budowę krajowego popytu aż 7 środowisk plantatorów owoców.
Projekt współtworzą Stowarzyszenie Plantatorów Borówki Amerykańskiej (SPBA), Krajowe Stowarzyszenie Plantatorów Czarnych Porzeczek, Stowarzyszenia Plantatorów Truskawki, Stowarzyszenia Plantatorów MiniKiwi, wspiera Krajowe Zrzeszenie Plantatorów Aronii ARONIA POLSKA, Stowarzyszenia Plantatorów Jagody Kamczackiej.
Budujemy nawyk spożywania filiżanki owoców jagodowych codziennie i tzw. jagodową sztafetę – wspólną ofertę, która pozwala korzystać z bogactwa krajowych sezonowych owoców przez ponad pół roku, od maja do października. Promujemy pojęcie polskie superowoce oraz hasztag #PolishSuperFruits. Oto liderzy organizacji współtworzących projekt:
dr Piotr Baryła
Prezes Polskie Stowarzyszenie Plantatorów Porzeczek
Fundacja Promocji Polskiej Borówki jest partnerem merytorycznym kampanii „Czas na polskie superowoce!”. Fundacja była pierwszym branżowym koordynatorem promocji Dnia Polskiej Borówki, potem projektu „Lato z borówkami”. Powstała w 2017 roku aby rozwijać inicjatywę plantatorów, w szczególności projekty edukacyjne mające przybliżyć zdrowotne walory borówki i sukces branży, której udało się stworzyć modę na polską borówkę. Zapraszamy do kontaktu: