Jesteśmy w szczycie koniunktury, musimy zrobić coś, by za 10 lat też było dobrze – te słowa do dziś oddają wyobraźnię plantatorów, którzy zbudowali promocję borówki a potem jagodówki. Osobiste zaangażowanie i świadomość interesu wspólnego, stały się wizytówką branży jagodowej. Oto podstawowe informacje o projekcie „Czas na polskie superowoce!”. Utorował on drogę do wielu wspólnych i indywidualnych sukcesów. Dziś podsumowujemy 6 pierwszych jego edycji.

- Cele stawiane przed promocją
- Uzasadnienie potrzeby promocji
- Sposób realizacji promocji owoców jagodowych w Polsce
- Wybrane działania składające się na kampanię „Czas na polskie superowoce!”
- Dotychczasowe rezultaty
Cele
- zwiększenie spożycia owoców jagodowych produkcji krajowej
- budowa kategorii owoce jagodowe i ich pozycjonowanie jako polskie superowoce
- edukacja w kwestii walorów zdrowotnych owoców jagodowych
- promocja jagodowej sztafety i integracja producentów
- budowanie wizerunku plantacji, plantatorów i przetwórców
- promocja współpracy z przetwórstwem
- wsparcie obecności na rynkach zagranicznych.
Uzasadnienie potrzeby promocji owoców jagodowych
Sposób realizacji promocji owoców jagodowych
- Stowarzyszenie Plantatorów Jagody Kamczackiej
- Stowarzyszenie Plantatorów Truskawki
- Krajowe Zrzeszenie Plantatorów Aronii ARONIA POLSKA
- Polskie Stowarzyszenie Plantatorów Porzeczek
- Stowarzyszenia Plantatorów MiniKiwi
- Stowarzyszenie Polskich Plantatorów Borówki
- Fundacja Promocji Polskiej Borówki (partner merytoryczny)

1. Wsparcie sezonów, promocja smaku i walorów

Źródło: Kantar Polska 6/2025, aronia 5/2025, minikiwi 10/2024, jeżyny 8/2024
2. Promocja jagodowych w mediach i social mediach

Źródło: podsumowania poszczególnych edycji
3. Strona www projektu

4. Kontent budujący wizerunek owoców i branży


Opracowanie w ramach realizacji przez Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw kampanii „Czas na polskie superowoce! Edycja VII".
Projekt realizowany jest pod honorowym patronatem Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi.
Kontakt: