Owoce jagodowe je coraz więcej Polaków. Lato tego roku było kolejnym rekordowym dla wielu gatunków. Także truskawki biły historyczne rekordy kilkakrotnie. Na początku lata – w czerwcu – jadło truskawki 30 mln osób, to aż 93% badanych. Rekordowy był także sierpień, w którym truskawki jadło aż 11 mln Polaków (34%). Stały wzrost zainteresowania truskawkami komentują Agnieszka i Michał Leleń, plantatorzy z Małopolski, laureaci tytułów Truskawkowej Marki Roku 2024 i Jagodowej Marki Roku 2025.


Rekordowe spożycie truskawek świadczy o tym, że konsumenci doceniają ofertę polskich plantatorów. Wybierają to co zdrowe, lokalne, jedzą zauważalnie więcej warzyw i owoców. Efekty przynosi promocja, coraz więcej rolników prowadzi też sprzedaż bezpośrednią i zaprasza na samozbiory. Można przyjechać na plantację całą rodziną i pokazać dzieciom jak rosną owoce. Dzieci mają wielką frajdę gdy mogą zerwać owoce prosto z krzaczka
mówią Agnieszka i Michał Leleń, plantatorzy z małopolskiego Maszkowa.

Czas na polskie superowoce!

Prezentowane badanie zrealizowano w dniach 8-13 sierpnia 2025 r., na reprezentatywnej próbie 1015 Polaków w wieku 15 lat i więcej. Wywiady bezpośrednie w domach respondentów (CAPI).

Opracowanie w ramach realizacji przez Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw kampanii „Czas na polskie superowoce! Edycja VII".
Projekt realizowany jest pod honorowym patronatem Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi.
Kontakt: