Kantar Polska odnotowuje historyczny rekord ilości konsumentów borówek. W sierpniu 2025 roku borówki jadło 2 na 3 Polaków, czyli 21,5 mln osób. To najwyższy wynik w historii realizowanego od 6 lat unikalnego monitoringu konsumpcji. O sukcesie borówki Klaudia Kącka-Janelt - plantatorka z Wielkopolski, i Marta Staszewska - szkółkarka, laureatka Grand Prix Branding Ovation, przeglądu najciekawszych projektów promujących gatunki jagodowe.

Niesamowite są te wzrosty konsumpcji. Faktycznie jest to zauważalne u nas. Podczas każdego targu - a to malutki targ w miejscowości Lwówek - sprzedaję 100 kg borówki. Kiedyś było to nie do pomyślenia. Klienci się cieszą, że mogą kupić lokalne owoce i bez pośredników. Chętnie próbują i przychodzą kolejny raz
- mówi Klaudia Kącka-Janelt, plantatorka borówki z Wielkopolski.
Borówek jemy więcej i więcej

Wyniki, jakie borówka osiągnęła w sierpniu 2025 roku zupełnie nas nie dziwią. Na swojej plantacji również odnotowaliśmy w tym sezonie wzmożony ruch. Osoby, które już znają nasze owoce z poprzednich sezonów, kupiły ich w tym roku więcej, nie tylko do konsumpcji na świeżo, ale także na mrożenie, wypieki i dżemy. Pojawiło się też wielu nowych klientów
- komentuje Marta Staszewska, Berry Lu.
Lato z borówkami

Czas na polskie superowoce

Rosnąca wielkość sprzedaży jest powodem do satysfakcji. Jeszcze bardziej cieszy to, że konsumenci zauważają różnicę jakości - świeżości, smaku - między borówkami pochodzącymi prosto z polskiej plantacji, a owocami importowanymi. Nasze borówki stają się smakiem lata, na który warto czekać. To daje szansę na dalsze wzrosty konsumpcji w kolejnych latach
- dodaje Marta Staszewska, Berry Lu, zdobywczymi Grand Prix Branding Ovation 2024 w kategorii Dział Marketingu.
Najpopularniejszy superowoc świata


Opracowanie w ramach realizacji przez Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw kampanii „Czas na polskie superowoce! Edycja VII”.
Projekt realizowany jest pod honorowym patronatem Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi.
Kontakt: