Jesteśmy w szczycie koniunktury – musimy zrobić coś, by za 10 lat też było dobrze. Te słowa do dziś oddają wyobraźnię plantatorów, którzy zbudowali promocję borówki, a potem całej jagodówki. Osobiste zaangażowanie i świadomość interesu wspólnego stały się wizytówką branży jagodowej.
Oto podstawowe informacje o projekcie „Czas na polskie superowoce!” – inicjatywie, która utorowała drogę do wielu wspólnych i indywidualnych sukcesów. Dziś podsumowujemy sześć pierwszych jego edycji.

- Cele stawiane przed promocją
- Uzasadnienie potrzeby promocji
- Sposób realizacji promocji owoców jagodowych w Polsce
- Wybrane działania składające się na kampanię „Czas na polskie superowoce!”
- Dotychczasowe rezultaty
Cele
- zwiększenie spożycia krajowych owoców jagodowych,
- budowa kategorii „owoce jagodowe” i pozycjonowanie ich jako polskich superowoców,
- edukacja w zakresie walorów zdrowotnych owoców jagodowych,
- promocja „jagodowej sztafety” i integracja producentów,
- budowanie wizerunku plantacji, plantatorów i przetwórców,
- promocja współpracy z przetwórstwem,
- wsparcie obecności polskich owoców jagodowych na rynkach zagranicznych.
Uzasadnienie potrzeby promocji owoców jagodowych
Więcej w materiale: Historyczne wzrosty konsumpcji owoców jagodowych - badania Kantar Polska
Źródło: Lato z borówkami - kolejny rekord konsumpcji, Kantar Polska.
Jednocześnie promuje wizerunek producentów - dostawców żywności najwyższej jakości, zaangażowanych i pełnych pasji.
Sposób realizacji promocji owoców jagodowych
- Stowarzyszenie Plantatorów Jagody Kamczackiej
- Stowarzyszenie Plantatorów Truskawki
- Krajowe Zrzeszenie Plantatorów Aronii ARONIA POLSKA
- Polskie Stowarzyszenie Plantatorów Porzeczek
- Stowarzyszenia Plantatorów MiniKiwi
- Stowarzyszenie Polskich Plantatorów Borówki
- Fundacja Promocji Polskiej Borówki (partner merytoryczny)

1. Wsparcie sezonów, promocja smaku i walorów

Źródło: Kantar Polska 6/2025, aronia 5/2025, minikiwi 10/2024, jeżyny 8/2024
2. Promocja jagodowych w mediach i social mediach

Źródło: podsumowania poszczególnych edycji
3. Strona www projektu

4. Kontent budujący wizerunek owoców i branży


Opracowanie w ramach realizacji przez Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw kampanii „Czas na polskie superowoce! Edycja VII".
Projekt realizowany jest pod honorowym patronatem Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi.
Kontakt: