Trzeci, obok borówki i maliny, wielki wygrany ostatnich lat. Badania Kantar Polska pokazują, że jeżynom rocznie przybywa ponad 800 tys. konsumentów. Wzrost jest systematyczny. W sierpniu 2020 r. było ich 5,2 mln, w sierpniu 2025 roku już 9,4 mln. O rosnącej popularności jeżyn dr Katarzyna Król-Dyrek, Niwa Hodowla Roślin Jagodowych.

Jeżyny zyskują coraz większą popularność

Cieszymy się, że wzrasta konsumpcja jeżyn w Polsce. Odwiedzając wiele plantacji w Polsce obserwujemy, że obecnie konsumenci chętniej kupują jeżyny. Potwierdza to także zwiększona ilość zamówień na sadzonki jeżyn. Po latach obalony został mit, że „jeżyna jest kwaśna”. Na rynku pojawiły się owoce słodkich odmian czy to zagranicznych - np. Viktoria, Sweet Royala, czy naszych polskich - np. Glorniwa, Jagna, Maryna
- komentuje dr Katarzyna Król-Dyrek, Niwa Hodowla Roślin Jagodowych.
Jeżyny z największa dynamiką wzrostu


Konsumenci coraz chętniej kupują owoce jeżyny. Po pierwsze, dlatego, że jeżyn smakują, a po drugie, dlatego, że wzrasta świadomość ich wartości prozdrowotnych. Jako firma hodowlana obserwujemy nie tylko wzrost zainteresowania uprawą wczesnych, słodkich, odmian jak Glorniwa, Loch Tay. Wzrasta również popyt na owoce jeżyny w terminie jesiennym, z odmian powtarzających owocowanie. Przykładem Maryny, która wydaje słodkie, duże i jędrne owoce
- dodaje dr Katarzyna Król-Dyrek.

Prezentowane badanie zrealizowano w dniach 8-13 sierpnia 2025 r., na reprezentatywnej próbie 1015 Polaków w wieku 15 lat i więcej. Wywiady bezpośrednie w domach respondentów (CAPI).

Opracowanie w ramach realizacji przez Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw kampanii „Czas na polskie superowoce! Edycja VII".
Projekt realizowany jest pod honorowym patronatem Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi.
Kontakt: