Tegoroczna edycja przeglądu jagodowych innowacji odbędzie się 22 października w Pałacu Mała Wieś koło Grójca. To konferencja o zarabianiu, zwiększeniu i podziale marży. Jedyne takie wydarzenie skoncentrowane na zaspokajaniu potrzeb konsumentów i budowaniu łańcucha wartości „od plantacji do talerza”. W programie 2 wykłady, 9 przykładów innowacji i 3 debaty, w których eksperci pomogą uogólnić doświadczenia z prezentowanych success story.
Pierwsza edycja Aronia / Berry Innovation uzmysłowiła, że produkt to za mało. Druga, jak wyglądać może efektywna współpraca z nauką oraz rola marketingu w budowaniu rynkowej przewagi. Tegoroczna edycja pokaże przykłady identyfikacji zyskownej niszy i wypracowania naprawdę unikalnych rozwiązań. Podtytuł Berry Innovation 2024 mógłby brzmieć: Od myślenia o polu, do myślenia o konsumencie. Poniżej pogram oraz informacje o niezbędnej akredytacji.
Program Berry Innovation 2024
Prezentacje wprowadzające:
10:05 Lęk i ukojenie - dominujące emocje polskich konsumentów - prezentacja trendów istotnych dla rozwoju jagodowych produktów - Kuba Antoszewski, Kantar Polska. Ostatnie lata i miesiące obfitują w zjawiska kulturowe, technologiczne, konsumenckie i społeczne, które mają olbrzymi wpływ na komunikację marketingową. Prezentacja przybliży aktualne trendy konsumenckie, które marketerki i marketerzy powinni brać dziś pod uwagę. Przyjrzymy się emocjom konsumentów, które mają wpływ na ich wybory i o których warto pamiętać zajmując się na co dzień polityką produktową, komunikacją, marketingiem i sprzedażą.
10:30 Strategia „Jedno zdrowie” - innowacje jagodowe na rynku chińskim – prezentacja przykładu całościowego podejścia do rynku, który po pandemii postawił na owoce jagodowe - dr Mirosław Korzeniowski, Klaster Ogrodnictwo Przyszłości. Potrzeba: zdrowy aktywny obywatel. Rozwiązanie: edukacja, zaangażowanie nauki, promocja nasadzeń i przetwórstwa, ułatwienia we wdrożeniach. Współpraca: całość projektu wspomagana i koordynowana przez administrację publiczną. Efekt: Strategia dla całego segmentu rynku, od producenta owoców jagodowych po konsumenta żywności funkcjonalnej; zachowanie jakości premium fundamentem, marketing jako pomoc w osiągnięciu celu i marży.
Prezentacje źródeł sukcesu:
10:50 Od plantacji do przetworów w kilku kategoriach - Mateusz Maruszewski. Poszukiwanie drogi do wysokomarżowych przetworów. Błędy własne i doświadczenia innych. Doradztwo, szkolenia i poszukiwanie inspiracji, m.in. podczas Berry Innovation 2023. Współtwórca Farmy Mój Owoc a także Lody z Farmy, zdobywca pierwszy raz przyznanego tytułu Jagodowa Marka Roku 2024.
11:05 Hello Wine. Zaproszenie konsumentów do poznania winnicy stworzyło społeczność przyszłych jej klientów. Odkrycie nowego segmentu premium win z owoców jagodowych stało się szansą dywersyfikacji przychodów. Połączenie jazzu, wina i pięknej przyrody stało się dźwignią marketingu Winnicy Dwórzno.
11:20 Innowacje budowane na rzetelnym partnerstwie - Paweł Eggert. Po latach promowania klimatu sprzyjającego innowacjom w branży jagodowej opowie o tym czym taki klimat zaowocował w jego własnej firmie. O sukcesji, budowaniu na wartościach rodzinnej firmy, kupieckiej rzetelności jako fundamencie do budowania nowych relacji i tworzenia nowoczesnych (innowacyjnych) produktów w wielu kategoriach. Od sadzonki po aronię na Marsie - Aronia Eggert.
11:35 Podsumowanie doświadczeń i dyskusja, w której udział wezmą: Kuba Antoszewski, dr Mirosław Korzeniowski, Paweł Eggert, Dominika Kozarzewska - Polskie Jagody, koordynatorka Jagodowego Core Teamu.
12:00 Okiem Krajowego Brokera Innowacji: jagodowe success story beneficjentów projektu „Współpraca” - dr Aleksander Bomberski, Krajowy Broker Innowacji w CDR Brwinów. Poznamy unijny projekt, który ma na celu połączenie przetwórców, rolników, świata nauki oraz firm agrotechnicznych. Założeniem jest wprowadzenie na rynek innowacyjnych produktów przy zaangażowaniu wielu ogniw łańcucha dostaw. Znalezienie optymalnej współpracy stanowi klucz do sukcesu przy wsparciu funduszy europejskich.
12:15 Owoce 4.0 - dr Łukasz Kopiński. Naukowiec i rolnik opowie o wyzwaniach związanych z wdrażaniem własnych innowacji w produkcji porzeczek.
12:30 Projekt Agrowiosna w Filedstone Family Farm - dr Mirella Kotlicka. Innowacyjna technologia produkcji owoców na przykładzie maliny o podwyższonej zawartości związków bioaktywnych, zwiększonej wartości handlowej
12:45 Podsumowanie doświadczeń i dyskusja: dr Aleksander Bomberski, dr Mirella Kotlicka oraz dr Łukasz Kopiński.
13:30 Zaproszenie do wspólnego zdjęcia i lunch.
14:30 Żywność funkcjonalna (ekstrakty roślinne) produkowane pod zapotrzebowanie rynku – Greenvit. Od idei do wdrożenia. Współpraca instytutów państwowych z prywatnymi jednostkami badawczymi. Arkadiusz Leloch - koordynator d/s kontaktów ze środowiskiem naukowym i medycznym
14:50 Innowacyjne zastosowanie jagody kamczackiej w kosmetyce – BIOHASKAP® Peeling Mask. Historia firmy Nutracevit, której sok BIOHASKAP® Vitality – zdobywając 5 lat temu Best New Product Award na targach BIOFACH, największych targach ekologicznej żywności – rozsławił jagodę kamczacką jako gatunek. Dziś odważnie sięga po swoje miejsce w nowych kategoriach. Debiutująca maska zdobyła już wyróżnienie w konkursie „Skrzydła Innowacji 2024” przyznawaną przez Inicjatywę Firm Rodzinnych. Prezentacja procesu: od pomysłu, przez certyfikację, po wprowadzenie na rynek. Prezentują Małgorzata Jaszyk, Nutracevit oraz Joanna Jaszyk - szefowa działu R&D kosmetyki Biohaskap.
15:20 Polecamy także podsumowanie doświadczeń i dyskusję, w której udział wezmą: Judyta Sobczyk, Małgorzata Jaszyk oraz Arkadiusz Leloch.
15:45 Joanna Miziołek, zastępca redaktora naczelnego HURT&DETAL o tym co wieńczy wysiłki w łańcuchu wartości, promocji polskich superowoców w prasie handlowej i rozstrzygnięciom w konkursie „Złote Innowacje FMCG & Retail 2024”
15:50 Dyskusja podsumowująca – moderator Mariusz Dąbrowski
16:20 Podsumowanie konferencji i wspólne zdjęcia.
Zakończenie planowane ~16:30.
Zakończenie planowane ~16:30.
Prowadzenie konferencji Mariusz Dąbrowski
Zapraszamy wszystkie podmioty, które na co dzień budują łańcuch wartości – hodowców, szkółkarzy, plantatorów, przetwórców, przedstawicieli nauki, handlu i marketingu. Zapraszamy członków Core Teamu i przedstawicieli branżowych mediów. Udział wymaga akredytacji.
Data i miejsce
Data: wtorek 22 października 2024
10:00-16:30 z przerwą na lunch
10:00-16:30 z przerwą na lunch
Miejsce: Pałac Mała Wieś
05-622 Belsk Duży - mapa
05-622 Belsk Duży - mapa
Akredytacja
Brak wolnych miejsc. Osoby, które chciałyby uczestniczyć w tym wydarzeniu, prosimy o mail na adres 👉 akredytacja@inspiresb.com
Warunkiem uczestnictwa jest otrzymanie maila zwrotnego z zaproszeniem.
Na wydarzenie zaprasza Jagodowy Core Team i Klaster Ogrodnictwo Przyszłości.
#Fundusze Promocji
#PolishSuperFruits #PolskieSuperowoce
#PolskaSmakuje #KupujŚwiadomie
Opracowanie sfinansowano ze środków Funduszu Promocji Owoców i Warzyw w ramach realizacji przez Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw kampanii „Czas na polskie superowoce! Edycja VI".
Projekt jest realizowany pod honorowym patronatem Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi.
Kontakt: