Producenci aronii pokazali rolę innowacji w rozwoju całego sektora jagodowego. To właśnie nowe produkty, innowacje procesowe, marketingowe, pozwolą nam odejść od prymatu mitycznej wielkości produkcji. Jesteśmy liderem w produkcji większości owoców jagodowych, ale dla marży, którą uzyskujemy, tak naprawdę niewiele z tego wynika
Dominika Kozarzewska, Polskie Jagody, koordynatorka Jagodowego Core Teamu
Innovation Conference w całości dostępne będzie w języku polskim. W programie 2 debaty i 10 prezentacji doświadczeń uznanych innowatorów.
Miejsce: Pałac Mała Wieś, 05-622 Belsk Duży – mapa
Oto prezentacje, które zainteresują plantatorów.
- Finnish Supperberries z Finlandii. Jak uniknąć błędów przy rozpoczynaniu jagodowego biznesu? Które z nich mogą być nieodwracalne, a które można odwrócić, przekuć w korzyść?
- Uniwersytet Medyczny w Łodzi, prof. Urszula Lewandowska. Jak innowacyjne produkty tworzą nowe metody upraw, jak są szansą na wykorzystania niszy na rynku i na dywersyfikację dochodów.
- Aronpharma, dr Krzysztof Lemke. Nowe możliwości zbytu owoców jagodowych szansą na lepszą cenę.
- Jagodowe Factory – Michał Piątek, Mariusz Podymniak, Paweł Krawiec. Innowacyjne podejście do uzyskania wiedzy i poznania potrzeb całej branży, oczami twórców projektu-patentu.
- Aronia Charlottenburg, Rumunia. Jak budować markę własną gospodarstwa rolnego? W jaki sposób rozpocząć przetwórstwo i sięgnąć po marżę?
- Dr Aronia, Turcja. Czy warto rozpoczynać uprawę nieznanych gatunków roślin? Jakie są trudności i szanse?
- Fieldstone, Ewa Kowalska, Polska. Gatunki trudne w uprawie szansą na wybicie się na rynku.
- Bioactor z Niderlandów i polski Greenvit. Stabilizacja rynku dzięki budowaniu długofalowych relacji z odbiorcą.
- Sektor owoców jagodowych w Kosowie, Dorota Łabanowska-Bury. Jak zdobyć fundusze, wiedzę i odwagę? Jakie błędy popełnili plantatorzy w Kosowie a jakie odnieśli sukcesy?
- Aronia Eggert, Paweł Eggert. Jak przeprowadzić sukcesję w gospodarstwie rolnym? Blaski i cienie rodzinnego biznesu.
- Na koniec polecamy dyskusję na temat roli innowacyjności w rozwoju gatunków.
Prowadzenie konferencji Paweł Eggert, Mariusz Dąbrowski, Eva Wojdyło.
Aronia budzi się. Przykłady z innych krajów pokazują, że w ciągu dosłownie kilku lat można stworzyć bardzo dobry rodzinny biznes, który potrafi wykorzystać walory gatunku, choćby te prozdrowotne. Bierzmy przykłady od innych gatunków, uczmy się innowacyjności, bo w ten sposób my producenci jagodowy możemy przyjąć z rynku gigantyczną marżę
dr Paweł Krawiec, Horti Team.
Bardzo zbudowana jest ten tematyką konferencji. Ludzie z wielu krajów, z różnych stref klimatycznych, mówią o potencjale. Widać też, że bez innowacji nie będzie szansy na konkurowanie. Nie możemy poprzestać na produkcji surowców. To musi być wartość dodana wynikająca z potencjału prozdrowotnego. To jest coś za co konsument krajowy i globalny chce płacić. Aronia czy inne jagodowe owoce mają bardzo duży zasób witamin i składników bioaktywnych i to jest coś, na czym można budować ofertę. Wiedzy już jest bardzo dużo i entuzjazmu jest dużo
prof. dr hab. Dorota Konopacka, Dyrektor Instytutu Ogrodnictwa – PIB.
Czym jest i po co Innovation Conference?
Informacje dodatkowe
Opracowanie sfinansowano ze środków Funduszu Promocji Owoców i Warzyw w ramach realizacji przez Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw kamp. „Czas na polskie superowoce! Edycja V".
Projekt jest realizowany pod honorowym patronatem Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi.
#InnovationConference #OwoceJagodowe #PolskieSuperowoce #PolishSuperFruits