Dlaczego warto być na Szczycie?
Na jakie pytania odpowie udział w Szczycie IBO w Lublinie?
- Z kim konkurujemy i czego możemy się od nich nauczyć? Jak wyglądają najlepsze firmy w branży? Co sprawia, że wydają się wiarygodnie, sądzimy, że są gwarantem dobrego produktu, może nawet lepszego od naszego?
- Czego szukają konsumenci? Co dla nich jest gwarancją? Czego możemy nauczyć się od firm typu Driscoll's?
- W którą stronę idzie handel owocami i owocowymi przekąskami? Co znaczy superfruits, superowoce, żywność funkcjonalna? Zrównoważony rozwój?
- Czego powinniśmy nauczyć się jako plantatorzy? Jak powinniśmy pokazywać się światu – jak pozycjonować się w relacjach B2B, wśród tych wszystkich graczy, którzy na pewno przyjadą do Lublina? Jak pokazać im, że rozumiemy kategorię deserowych owoców?
- Jak chcemy opowiadać naszą historię, jak postrzegamy nasz wkład w sukces borówki? Jak może to pomóc branży i pojedynczym producentom?
Więcej opinii w materiale poniżej.
- Polecam panel, w którym rozmawiać będą przedstawiciele dwóch globalnych firm produkcyjno-handlowych, Prezes Driscoll’s i szef chilijskiego Hortifrut. Obaj mają już wizję przyszłości branży borówkowej - poleca prof. Stanisław Pluta, Zakład Hodowli Roślin Ogrodniczych IO w Skierniewicach.
Czy warto zapłacić za udział w Szczycie IBO?
Szczyt poszukiwał będzie odpowiedzi również na poniższe pytania:
- Jaki będzie wpływ gigantycznego wzrostu produkcji, w niektórych regionach świata, na opłacalność uprawy w Polsce?
- Gdzie są granice wzrostu konsumpcji?
- Jak świat ocenia rozwój produkcji w Polsce i na Ukrainie?
- Które nowe odmiany są warte uwagi polskich plantatorów?
- Czy nowe technologie mogą zmienić oblicze branży w ciągu najbliższych kilku lat?
- Jak dostosować naszą produkcję do zmieniających się wymogów światowego rynku?
- Najważniejsze globalne wydarzenie branży
- Czołówka polskich firm produkcyjnych i handlowych
- Liderzy wszystkich największych firm branży z całego świata
- Omówienie Raportu IBO 2023 - najnowsze dane o produkcji i konsumpcji
- Omówienie trendów rynkowych i preferencji konsumentów na kluczowych rynkach (poznamy różnice)
- Najlepsze praktyki promocyjne na świecie, w tym nasza kampania „Czas na polskie superowoce!”
- Inauguracja polskiego sezonu borówkowego – 3 lipca 2023 r.
Jak nas zobaczą, tak przez lata będą nas postrzegać
- Mamy już 50 lat doświadczenia w uprawie borówki – ten młody gatunek korzysta z bogatego doświadczenia sektora ogrodniczego
- Owoce jagodowe są charakterystyczne dla naszego klimatu - nigdzie na świecie nie produkuje się tak wielu gatunków, w tak dużych ilościach
- Mamy unikalny klimat - duże amplitudy temperatur rocznych i dobowych, które wprost przekładają się na smak i wybarwienie (niespotykany w głębi kontynentu i na obszarach nadmorskich)
- Polscy producenci uważani są za elastycznych, z dużą umiejętnością adaptacji (wymiana nasadzeń, nowe odmiany, reagowanie na zmiany koniunktury, otwieranie nowych rynków)
- Mamy nowoczesną infrastrukturę (atut dotyczy nie tylko jagodowych)
- Borówka to hit eksportu, który przekroczył 20 tys. ton – źródło: KOWR
- Krajowy rynek obejmuje już 80% populacji, borówka jest w Polsce liderem wzrostu konsumpcji – badania 30 gatunków owoców i warzyw, Kantar Public
- Borówka stała się ulubionym owocem dietetyków – źródło: Dietetycy.org.pl
- Pozycjonujemy w Polsce owoce jagodowe jako superowoce
- Jako środowisko współpracujemy i promujemy codzienną konsumpcję wszystkich owoców jagodowych (ewenement na skalę światową)
Przygotowaliśmy specjalne stoisko, z którego mogą skorzystać polscy plantatorzy, prezentując ofertę i prowadząc rozmowy handlowe z uczestnikami w trakcie trwającej dwa dni części konferencyjnej. Zapraszamy do udziału w Szczycie i do bieżącego kontaktu ze Stowarzyszeniem
mówi Bartłomiej Milczarek, Prezes SPPB.
- Na pewno warto tam być i promować ten polski owoc. Będzie tam cała śmietanka światowa, więc pokażmy im jak wspaniałe owoce produkujemy i że warto z nami pracować i że warto z nami handlować. Zapraszamy wszystkich. 3 lipca widzimy się w Lublinie! - podsumowuje Hanna Moscardo-Malinowski, plantatorka owoców jagodowych, Gospodarstwo Ogrodnicze Berry Bliss.
Więcej opinii w materiale poniżej
Szczegółowo program Szczytu IBO
**********
O International Blueberry Organization
International Blueberry Organization to globalna organizacja zrzeszająca liderów wszystkich segmentów branży borówkowej: plantatorów, dystrybutorów, dostawców materiałów i technologii do produkcji oraz innych interesariuszy, w tym jednostki administracji publicznej.
Cele działania organizacji obejmują zdobywanie i dzielenie się wiedzą, budowanie współpracy, przekazywanie informacji, odpowiadanie na bieżące wyzwania, koordynowanie wdrażania rozwiązań oraz wykorzystywanie pojawiających się szans dla branży. Głównym celem istnienia IBO jest zapewnienie zrównoważonego rozwoju sektora borówkowego. Więcej informacji można uzyskać pod adresem https://www.internationalblueberry.org lub mailowo info@internationalblueberry.org.
Opracowanie sfinansowano ze środków Funduszu Promocji Owoców i Warzyw w ramach realizacji przez Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw kamp. „Czas na polskie superowoce! Edycja V”.
Projekt realizowany jest pod honorowym patronatem Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi.