Wśród najpopularniejszych gatunków lutego Kantar wymienia ziemniaki, cebulę i pomidory. W porównaniu do lutego 2021 roku najbardziej wzrosło spożycie buraków, brokułów i kalafior. W porównaniu do lutego 2020 roku wzrost ilości konsumentów kalafiora - luty do lutego - wyniósł 25%, a ogórków 16%.
![polska smakuje_pasek (1).jpg](https://prowly-uploads.s3.eu-west-1.amazonaws.com/uploads/5366/assets/209764/large-64394d192700b187ac8dc45387d183f9.jpg)
Badania finansowane są ze środków Funduszu Promocji Owoców i Warzyw. Są częścią stałego monitoringu konsumpcji. Dane dotyczące konsumpcji kilkudziesięciu gatunków dostępne są na WczorajNaTalerzu.pl
Konsumpcja warzyw w lutym
![2023_luty_badania_1920x1080_06.jpg](https://prowly-uploads.s3.eu-west-1.amazonaws.com/uploads/5366/assets/518545/large-6af96e0e0c0f9ec3434c99d58e34c3da.jpg)
Wzrost liczby konsumentów "luty do lutego"
![KANATR Zmiany 2.2023 (1).jpg](https://prowly-uploads.s3.eu-west-1.amazonaws.com/uploads/5366/assets/518591/large-ea2e4da43346e4e60063ed225f6f7b88.jpg)
![KANATR Zmiany 2.2023 (5).jpg](https://prowly-uploads.s3.eu-west-1.amazonaws.com/uploads/5366/assets/518818/large-2e4b53962b6e39d1bb39301b847c86e1.jpg)
![KANATR Zmiany 2.2023 (4).jpg](https://prowly-uploads.s3.eu-west-1.amazonaws.com/uploads/5366/assets/518593/large-254d1708e129f1e3f01bf9c9eb01303f.jpg)
![https://wczorajnatalerzu.pl](https://prowly-uploads.s3.eu-west-1.amazonaws.com/uploads/5366/assets/501055/large-68638b565e4538fa79e395fae7bf0d87.png)
https://wczorajnatalerzu.pl
Źródło: Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw
Badanie zrealizowano w dniach 15-20 lutego 2023 r., na reprezentatywnej próbie 1010 Polaków w wieku 15 lat i więcej. Wywiady bezpośrednie w domach respondentów (CAPI).
Kantar pyta respondentów o częstotliwość spożywania 21 gatunków w ostatnim tygodniu i o spożywanie warzyw, owoców i ich przetworów podczas poszczególnych posiłków w dniu poprzedzającym badanie.
![Badania konsumpcji Kantar 2021 (10).jpg](https://prowly-uploads.s3.eu-west-1.amazonaws.com/uploads/5366/assets/335916/large-b70c99ac7ddf1a6177d969b5556a2e0d.jpg)
Opracowanie sfinansowano ze środków Funduszu Promocji Owoców i Warzyw w ramach realizacji przez Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw projektu „CORE TEAM - promocja konsumpcji owoców i warzyw i forum współpracy sektora, II edycja”.
Projekt jest realizowany pod honorowym patronatem Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi.