Rosnący trend i atmosfera integracji
Przyszłość rynku win owocowych oceniamy bardzo dobrze i nie jest to tylko nasze odczucie. Jest trend, rynek rośnie z roku na rok o 6-8%. To jest znaczący wzrost. Warto wspomnieć, że 100 lat temu, w dwudziestoleciu międzywojennym, ponad 50% polskiego rynku alkoholowego to były porzeczniaki, owocowe wina z czarnej porzeczki
mówią Marcin Bańcerowski i Beata Iwańczyk, twórcy marki DiWine.
Renesans nalewek
Polska uczy się nalewek. Był moment, kiedy one zniknęły. Teraz przeżywają renesans. Spotkaliśmy tu pasjonatów, ludzi, którzy cały czas się doskonalą. Widać, że wszystkie te produkty powstają z pasji. Każdy prezentujący opowiadał o nich jak o swoich dzieciach. Czuliśmy, że wszyscy robią to z miłości z owoców i że jest to ich sposób na życie. Doskonała impreza. Zakładamy, że w kolejnych latach to grono będzie się powiększało. Super sprawa, naprawdę dla branży to dobra wiadomość - mówią Dariusz Makowski i Jarosław Czarnecki, Nalewkarnia Longinus, zdobywcy złotego medalu Berry Fest BEST 2023 za nalewkę z agrestu i brązowego za nalewkę z derenia.
Łączymy i dzielimy się wiedzą
Wracamy do korzeni i patrzymy w przyszłość
Myślę, że to wydarzenie to jest początek nowego rozdziału dla branży alkoholowej i branży producentów. Naprawdę możemy więcej niż jesteśmy w stanie sobie wyobrazić. Jestem pewien, że już za rok będziemy bardzo pozytywnie zaskoczeni
podsumowuje Paweł Krawiec.
Pełna lista nagrodzonych produktów i twórców
- Nalewka z polskiego minikiwi - Natalia i Karol Krześniak
- Geist z jeżyn - Krzysztof Kaczor
- Nalewka z maliny - Mariusz Trzeciak
- Wino z czerwonej porzeczki półwytrawne – DiWine, Beata Iwańczyk Marcin Bańcerowski
- Nalewka z derenia - Paweł Krawiec
- Nalewka z agrestu - Nalewkarnia Longinus, Rafał Dziliński
- Wino wytrawne z jagody kamczackiej - Mariusz Sielach
- Nalewka z pigwowca - Paweł Krawiec
- Wino wytrawne z borówki wysokiej - Krzysztof Kaczor
- Nalewka z jagody kamczackiej - Andrzej Krupiński
- Nalewka z żurawiny z etykietą Fieldstone a Family Farm - autor Anna Burdzy
- Nalewka z jagody kamczackiej - Andrzej Krupiński
- Wino z jagody kamczackiej półsłodkie – DiWine, Beata Iwańczyk Marcin Bańcerowski
- Wino z czarnej porzeczki słodkie - Krzysztof Kaczor
- Nalewka z derenia - Nalewkarnia Longinus, Rafał Dziliński
- Nalewka z aronii - Mariusz Trzeciak
- Wino z czarnej porzeczki półsłodka – DiWine, Beata Iwańczyk Marcin Bańcerowski
Krótko o Berry Fest
- Firmy to producenci dostarczający swoje produkty do podmiotów hurtowych, posiadające tzw. zezwolenie hurtowe lub sprzedający w miejscu wytworzenia (we własnej winnicy, winiarni, gospodarstwie), na bazie stosownego zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych.
- Osoby prywatne to amatorzy, pasjonaci lub plantatorzy, którzy często produkują z własnych owoców i na własne potrzeby. Nie sprzedają, nie mają stosownych zezwoleń, akcyzy, banderol etc. Mają jednak „w dłoni” swój produkt, który chcą pokazać i o którym chcą opowiedzieć.
Źródło: Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw
Projekt sfinansowano ze środków Funduszu Promocji Owoców i Warzyw w ramach realizacji przez KZGPOiW kampanii „Czas na polskie superowoce! IV edycja."
Kampania jest realizowana pod honorowym patronatem Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi.