Minikiwi kończy sezon przebijając granicę 5 mln konsumentów w samym tylko październiku. Dwa lata temu, kiedy Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw rozpoczynał monitoring konsumpcji, minikiwi jadło 3,2 mln Polaków. Roku temu już 3,9 mln. Nie ma gatunku, który w tym sezonie rósłby tak zdecydowanie. Prezentujemy dane i komentarz prof. Piotra Latochy ze Stowarzyszenia Plantatorów Minikiwi i Agaty Zadrożnej z Kantar Public.
Ten sezon pokazał dobitnie, że rosnący popyt na minikiwi oraz dbałość o dobrą jakość owoców są kluczem do dalszego rozwoju uprawy tej rośliny. Każda aktywność promująca te owoce jest istotna i bardzo potrzebna. Liczę, że w przyszłym roku odnotujemy kolejny wzrost popytu. Mamy owoc, o którym powinni wiedzieć wszyscy. 5 mln to, w jakimś sensie, ciągle początek. Serdecznie dziękuję wszystkim, którzy śrubują jakość i budują relacje handlowe. Początkujących zapraszam po wymianę doświadczeń w ramach Stowarzyszenia
mówił prof. Piotr Latocha.
Konsumpcja owoców w październiku
Konsumpcja warzyw w październiku
Owoce i warzywa w poszczególnych posiłkach
Wczoraj na talerzu
„Wczoraj na talerzu” jest to syntetyczny wskaźnik obrazujący sposób odżywiania się badanych. Przyjmuje on wartości od 0 pkt. (dla osoby, która poprzedniego dnia nie jadła warzyw i owoców w ogóle) do 100 pkt. (dla osoby, w której wszystkich posiłkach warzywa i owoce stanowiły co najmniej połowę).
Wskaźnik powstaje na podstawie odpowiedzi na dwa pytania: Czy warzywa i owoce były obecne w wszystkich posiłkach? Czy warzywa i owoce stanowiły co najmniej połowę spożywanej żywności?
Badanie zrealizowano w dniach 14-19 września 2022 r., na reprezentatywnej próbie 1015 Polaków w wieku 15 lat i więcej. Wywiady bezpośrednie w domach respondentów (CAPI).
Kantar pyta respondentów o częstotliwość spożywania 21 gatunków w ostatnim tygodniu i o spożywanie warzyw, owoców i ich przetworów podczas poszczególnych posiłków w dniu poprzedzającym badanie.
Źródło: Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw
Opracowanie sfinansowano ze środków Funduszu Promocji Owoców i Warzyw w ramach realizacji przez KZGPOiW kampanii „Czas na polskie superowoce! IV edycja."
Projekt jest realizowany pod honorowym patronatem Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi.