W ramach CORE TEAMU sektora ogrodniczego działa zespół dedykowany branży jagodowej. Ściślejsza współpraca ma zwiększyć stopień zorganizowania branży i zapewnić jej lepsze warunki rozwoju. Jagodowy Core Team liczy piętnaście osób i pracuje w trzech zespołach. Pierwsze podjęte tematy to: opracowanie systemu monitorowania nasadzeń, ustalenie przejrzystych zasad współpracy w łańcuchu dostaw oraz wsparcie kampanii „Czas na polskie superowoce!”.
![polska smakuje_pasek (1).jpg](https://prowly-uploads.s3.eu-west-1.amazonaws.com/uploads/5366/assets/209764/large-64394d192700b187ac8dc45387d183f9.jpg)
- „Wspólny głos” sektora jagodowego wewnątrz i na zewnątrz branży
- Promocja i integracja w kierunku jakości i rentowności
- Ustalenie przejrzystych zasad współpracy w łańcuchu dostaw
- Cel nadrzędny: zbudowanie długofalowej strategii rozwoju branży jagodowej
Zastanawiamy się nad tym, jak zbierać dane na temat rynku, bo w tej chwili tych danych dla większości gatunków nie mamy, i jak pracować nad rynkiem od strony podażowej i popytowej
- mówi Dominika Kozarzewska, koordynatorka Jagodowego Core Teamu, Członek Zarządu Fundacji Promocji Polskiej Borówki i Członek Rady Nadzorczej KZGPOiW.
Mamy większe szanse jeśli będziemy razem. Jeśli będziemy pracować razem, przetrwamy
mówi Stanisław Pluta, prof. Instytutu Ogrodnictwa – PIB.
- Pierwszy zespół zajmie się opracowaniem systemu monitoringu nasadzeń. Chcemy to zrobić z uwzględnieniem odmian i przeznaczenia owoców. Tak, żebyśmy mieli dane produkcyjne i wiedzieli, czym jako branża dysponujemy i czym możemy handlować na rynku.
- Drugi zespół merytorycznie i organizacyjnie wspiera kampanię „Czas na polskie superowoce!”.
- Trzeci zespół ma bardzo ambitne zadanie, które na pewno będzie musiał w przyszłości podzielić na mniejsze części. Chodzi o ukształtowanie zdrowych relacji w całym łańcuchu dostaw.
Skład Zespołu projektowego:
Andrzej Krupiński
Dominik Woźniak
Dorota Łabanowska-Bury
Hubert Woźniak
Krzysztof Sak
Krzysztof Żabówka
Mariusz Padewski
Mariusz Podymniak
Paweł Eggert
Paweł Krawiec
Paweł Leszczyński
Piotr Nowak
Stanisław Pluta
Witold Boguta
CORE TEAM to forum współpracy liderów i ekspertów branży ogrodniczej. Przedstawiciele środowisk produkcji, przetwórstwa, nauki i doradztwa, ludzie często z międzynarodowym doświadczeniem, postawili sobie za cel identyfikację wyzwań i ściślejszą współpracę.
Projekt „CORE TEAM - promocja konsumpcji owoców i warzyw i forum współpracy sektora” realizowany jest przez Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw we współpracy z agencją INSPIRE smarter branding. Zadanie finansowane jest ze środków Funduszu Promocji Owoców i Warzyw. Projekt jest realizowany pod honorowym patronatem Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi.
Źródło: CORE TEAM Jagodowy
![Polska smakuje (1).jpg](https://prowly-uploads.s3.eu-west-1.amazonaws.com/uploads/5366/assets/380930/large-70202106658d15cb702e9f520c74c846.jpg)
Opracowanie w ramach projektu „CORE TEAM - promocja konsumpcji owoców i warzyw i forum współpracy sektora”. Projekt jest realizowany przez Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw, przez agencję strategiczną INSPIRE smarter branding, pod honorowym patronatem Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi. Zadanie finansowane jest ze środków Funduszu Promocji Owoców i Warzyw.
Kontakt:
Więcej na temat współpracy liderów sektora ogrodniczego:
![CORE TEAM – powstało forum współpracy sektora produkcji owoców i warzyw](https://prowly-uploads.s3.eu-west-1.amazonaws.com/uploads/landing_page/cover_photo/159838/e8aad1e133aa1c2a54dcf23913c9c430.jpg)
CORE TEAM – powstało forum współpracy sektora produkcji owoców i warzyw
Core Team to forum współpracy liderów, ekspertów branży owoców i warzyw, doradztwa i nauki. Uczestnicy postawili sobie cel opracowania planu rozwoju sektora i współpracę przy realizacji uzgodnionego portfela inicjatyw. Prace na etapie identyfikacji wyzwań poparły 34 orga...
Czytaj więcej
![Mieliśmy dobrą strategię, która dziś już nie działa](https://prowly-uploads.s3.eu-west-1.amazonaws.com/uploads/5366/stories/159433/meta_fb_og_image/large-b7a3980ec56c63851e6ea9b5451e6250.jpg)
Mieliśmy dobrą strategię, która dziś już nie działa
Mieliśmy dobrą strategię. Były inne czasy, inni klienci, rynki, takie, a nie inne możliwości przechowywania i transportu, i to działało, sprawdzało się. Dziś już jednak nie działa. Padają słowa: wielka improwizacja, nieczytelność, chimeryczność, hazard.
Czytaj więcej
![Będziemy silni handlowo i produkcyjnie, albo zostaniemy w polu](https://prowly-uploads.s3.eu-west-1.amazonaws.com/uploads/landing_page/cover_photo/159438/be15f118e391d80b5e3810cba450f3cf.jpg)
Będziemy silni handlowo i produkcyjnie, albo zostaniemy w polu
Rośnie zapotrzebowanie na wysokiej jakości deserowe owoce i na konsolidację podaży. Produkcja i konsumpcja owoców jagodowych rośnie. Pandemia wygenerowała dodatkowy popyt. Zwiększyła się też świadomość i zapotrzebowanie na całą jakościową żywność.
Czytaj więcej
![CORE TEAM: Współpraca dźwignią handlu](https://prowly-uploads.s3.eu-west-1.amazonaws.com/uploads/5366/stories/141794/meta_fb_og_image/large-834ac43dd1382b94572342168eba5fb7.jpg)
CORE TEAM: Współpraca dźwignią handlu
W ramach współpracy sektora powstały CORE TEAM jagodowy i jabłkowy. Przedstawicieli organizacji branżowych wsparli liderzy uznanych firmy uprawiających, dostarczających owoce do handlu i eksporterzy. Wspólne doświadczenia akcentują rosnącą rolę integracji.
Czytaj więcej
![Wola współpracy i świadomość liderów](https://prowly-uploads.s3.eu-west-1.amazonaws.com/uploads/5366/stories/141506/meta_fb_og_image/large-d49e8eeaf497e8def5c60a9d247faebf.jpg)
Wola współpracy i świadomość liderów
W ramach projektu CORE TEAM połączono potencjał sektora owoców i warzyw. Przedstawiciele wielu środowisk, produkcji, przetwórstwa, nauki i doradztwa, ludzie często z międzynarodowym doświadczeniem, postawili sobie za cel identyfikację wyzwań i ściślejszą współpracę.
Czytaj więcej
![Wspólna promocja katalizatorem zmian w sektorze](https://prowly-uploads.s3.eu-west-1.amazonaws.com/uploads/5366/stories/141236/meta_fb_og_image/large-8a4c5000a635eceaaa2dacab935abdac.jpg)
Wspólna promocja katalizatorem zmian w sektorze
Udana realizacja projektów promocyjnych owocuje rozszerzeniem współpracy kilkunastu organizacji branżowych. Do tej pory wypracowano model całorocznej promocji, realizowane są wspólne badania konsumpcji, sektor ma wspólną strategię komunikacji i wspólną identyfikację wizu...
Czytaj więcej