Piramidę Żywności i Żywienia ludzie postrzegają przez pryzmat szkoły, przypominają, że wtedy uczyli się o niej. Wiedzą, że piramida ewoluuje, ale generalnie jest dla ludzi tajemnicza. Działa deprymująco, ponieważ wydaje się prosta w interpretacji, a taka nie jest
mówi Agata Zadrożna, ekspert Kantar.
"Narodowe badania konsumpcji warzyw i owoców” pokazały słabości dotychczasowego sposobu prezentacji zaleceń żywieniowych. Na tle Piramidy Żywności i Żywienia, Talerz jest prosty, praktyczny i powszechny. Każdy Polak ma go w ręce 2-3 razy dziennie. Oto mamy symbol, który Polacy widzą 100 mln razy dziennie
mówi Witold Boguta, Prezes Krajowego Związku Grup Producentów Owoców i Warzyw.
Talerz*
Podsumowując: nie można udawać, że owoce wrysowane w „talerze żywieniowe” zostaną zauważone. To nie ma pokrycia w codziennym życiu. Takie podejście nie poprawi poziomu ich konsumpcji i za jakiś czas podważy praktyczność talerza. Dodanie owoców tuż przy talerzu, ułatwi prezentacje takich ofert jak: jedno jabłko codziennie, filiżanka owoców jagodowych codziennie czy szklanka soku codziennie
mówi Maciej Dolata, INSPIRE smarter branding.
Zdrowo mogą i powinni jeść wszyscy
Dwa aspekty współpracy z sektorem cieszą nas szczególnie. Pierwszy to wyjątkowość tego przedsięwzięcia. Sektor warzywno-owocowy jest niezwykle zróżnicowany, ale mimo tego udało się nam wszystkim stworzyć ciekawy, unifikujący język wizualny. Mamy identyfikację, która łączy nie pozbawiając różnic. Drugi aspekt to pozytywny wpływ na nawyki żywieniowe Polaków. Większa ilość warzyw i owoców to po prostu lepsze samopoczucie i zdrowie nas wszystkich
- mówi Mirosław Kliś, Studio Otwarte.
Opinie producentów
Niskie krajowe spożycie owoców i warzyw to jedna z podstawowych naszych wad żywieniowych. Jeżeli połowę tego co zjemy będą stanowiły warzywa i owoce to będzie to nasz wspólny sukces
mówi Michał Pruś, Zrzeszenie Producentów Papryki RP, członek Komisji Zarządzającej Funduszu Promocji Owoców i Warzyw.
Projekt „Połowa Sukcesu – promocja spożycia owoców i warzyw oraz ich przetworów” realizowany jest przez agencję strategiczną INSPIRE smarter branding dla Krajowego Związku Grup Producentów Owoców i Warzyw. Za opracowanie systemu identyfikacji wizualnej odpowiada agencja brandingowa Studio Otwarte.
„Narodowe badania konsumpcji warzyw i owoców” to projekt kompleksowych badań konsumpcji. Został zainicjowany przez Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw w odpowiedzi na wyzwania związane z promocją roli warzyw i owoców w diecie. Badania są realizowane od lutego 2020 przez firmę KANTAR Polska we współpracy z agencją INSPIRE smarter branding.
Oba zadania finansowane są ze środków Funduszu Promocji Owoców i Warzyw.
#PołowaSukcesu #PołowaTegoCoJemy #PolskaSmakuje #KupujŚwiadomie
Tytuły alternatywne:
Plantatorzy pokazują nam ile warzyw i owoców powinien zawierać zdrowy posiłek
Warzywa i owoce lepiej widoczne na talerzu, niż w podstawie piramidy
Talerz lepiej pokazuje rekomendowaną przez dietetyków ilość warzyw i owoców
Talerz lepiej niż piramida pokazuje udział warzyw i owoców w codziennych posiłkach
Warzywa to połowa zdrowego posiłku, a obok talerza zawsze powinny być owoce
Promocja warzyw i owoców z nową strategią i identyfikacją wizualną
Zostawmy piramidę Egipcjanom