Celem kampanii jest promocja spożycia borówki i jej walorów. W 2018 roku po raz pierwszy działania były prowadzone przez cały sezon. Informacje o walorach borówki dotarły do 10 mln konsumentów. Popularyzowano jej właściwości antyoksydacyjne i określenie „owoc do zadań specjalnych”. Ukazało się ponad 170 tekstów na temat produkcji i zalet tych owoców. Borówka była obecna w wielu kanałach komunikacji, od telewizji śniadaniowej, najpopularniejszych stacji radiowych, poprzez opiniotwórczą prasą, magazyny kulinarne, po niezwykle popularne konkursy w mediach społecznościowych. Wybory najmłodszego plantatora, który otworzył sezon, obserwowało 100 tys. osób. W głosowaniu na najlepsze lody borówkowe oddano ponad 83 tys. głosów. Według powszechnej opinii promocja borówki jest dużym sukcesem całego środowiska. Kampanię „Lato z borówkami” realizuje Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw, a jej branżowym koordynatorem jest Fundacja Promocji Polskiej Borówki.
Promocja owocu przez plantatora
Oficjalnie rozpoczynamy sezon - Lato z borówkami 2018
1 LIPCA obchodzony jest Dzień Polskiej Borówki. To święto owocu, symboliczny początek zbiorów w Polsce i okazja, by promować wyjątkowe walory owocu, który jest naszym hitem eksportowym. Spożycie borówki rośnie na całym świecie. Jest to niezwykle cenny owoc nie tylko ze względu na walory smakowe, ale z powodu jego właściwości prozdrowotnych.
Czytaj więcej
1 lipca - Dzień Polskiej Borówki
Lato z borówkami
Borówki – dobre bo polskie, jedne z najzdrowszych owoców lata - Lato z borówkami 2018
Pytanie na Śniadanie: dlaczego warto jeść borówki? Można je kupić teraz w każdym sklepie, są smaczne, słodkie i są bardzo zdrowe, działają jak leki. Są najbogatszym źródłem antyoksydantów wśród wszystkich owoców i warzyw. Polecane w profilaktyce i leczeniu wielu chorób cywilizacyjnych. Pomagają zapobiegać chorobom nowotworowym, układu krążenia, obniżają wysokie ciśnienie, regenerują mózg i układ nerwowy. Korzystnie wpływają na wzrok i młody wygląd skóry, usuwają toksyny z organizmu, redukują cholesterol. A Polska jest jednym z największych ich producentów.
Czytaj więcej
Zła dieta najczęstszą przyczyną choroby, niska konsumpcja warzyw i owoców najczęstszym błędem żywieniowym - Lato z borówkami 2018
Dlaczego owoce i warzywa awansowały na pierwsze miejsce w Piramidzie Żywieniowej? Według zaleceń ekspertów od żywienia Instytutu Żywności i Żywienia (IŻŻ) oraz Światowej Organizacji Zdrowia (WHO), aby uniknąć zagrożenia związanego z rozwojem chorób cywilizacyjnych, w tym chorób nowotworowych, warzywa i owoce powinny stanowić co najmniej połowę tego co jemy. Poparte badaniami klinicznym zalecenia przypominają nam, że warzywa i owoce są integralnym elementem naszej profilaktyki zapobiegania chorobom cywilizacyjnym.
Czytaj więcej
Warzywa i owoce powinny stanowić połowę tego, co jemy - Lato z borówkami 2018
Owoce i warzywa awansowały na najważniejsze, pierwsze miejsce w Piramidzie Żywieniowej. Według Instytutu Żywności i Żywienia warzywa i owoce powinny stanowić co najmniej połowę tego, co jemy. To dlatego są ulubioną kategorią dietetyków. Niskie krajowe spożycie owoców i warzyw to jedna z podstawowych naszych wad żywieniowych.
Czytaj więcej
2 września - Międzynarodowy Dzień Lodów Borówkowych
Plantatorzy promują borówkowe lody - Lato z borówkami 2018
Borówka uprawiana w całej Polsce jest jednym z najpopularniejszych smaków lata. Plantatorzy oraz lodowi rzemieślnicy zapraszają w niedzielę - 2 września – by uczcić Międzynarodowy Dzień Lodów Borówkowych. To jedna z ostatnich okazji na spróbowanie lodów z borówek zebranych w tegorocznym sezonie.
Czytaj więcej
Producenci lodów: dobre lody to w 50% świeże owoce - Lato z borówkami 2018
Borówka uprawiana w całej Polsce jest jednym z najpopularniejszych smaków lata. Plantatorzy borówek oraz lodowi rzemieślnicy zapraszają w niedzielę - 2 września – by uczcić Międzynarodowy Dzień Lodów Borówkowych. To jedna z ostatnich okazji na spróbowanie lodów z borówek zebranych w tegorocznym, wyjątkowym, sezonie.
Czytaj więcej
Chcąc rozwijać produkcję, musimy edukować
Przełomu dokonują najbardziej nawet podstawowe informacje. Dotyczące choćby ilości zabiegów związanych z nawadnianiem. Konsumenci nie wiedzą, że wszystkie plantacje w Polsce są nawadniane kropelkowo. Bez systemu nawadniającego, nie da się uprawiać borówki. Musimy cały czas edukować - „9 miesięcy ciężkiej pracy by potem ręcznie zbierać owoce w sezonie”. To dlatego mają one tak doskonałą jakość, cenioną na rynkach światowych – dodaje Katarzyna Grzegrzółka.
Razem możemy więcej
Razem możemy więcej - Lato z borówkami 2018
Plantatorzy borówki mogą być wzorem. Wspólne działanie producentów to dziś podstawa wszelkiej działalności. Branżowym koordynatorem wielu projektów jest Fundacja Promocji Polskiej Borówki. Wspólnie, razem, możemy więcej niż pojedynczo – Fundacja pokazuje, że współpraca jest możliwa i angażuje w nią kolejnych producentów. Fundacja powstała w 2017 roku aby rozwijać inicjatywę plantatorów, w szczególności zadania edukacyjne mające przybliżyć zdrowotne walory borówki i sukces branży, której udało się stworzyć modę na polską borówkę.
Czytaj więcej
Promocja owocu przez plantatora - Lato z borówkami 2018
Plantatorzy rozpoczynają odliczanie do 1 LIPCA. To data rozpoczęcia zbiorów i Dzień Polskiej Borówki. Celem działań podejmowanych przez producentów jest promowanie spożycia borówki i jej walorów. Jaka jest w tym rola plantatorów? Czy plantatorzy powinni angażować się w tę promocję? Czy dobrym pomysłem jest prezentacja plantacji i plantatorów jako promotorów zdrowego stylu życia? To pytania, na które od 3 lat bardzo jednoznacznie odpowiadają plantatorzy borówki.
Czytaj więcej
Źródło: Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw
Opracowanie sfinansowano ze środków Funduszu Promocji Owoców i Warzyw w ramach realizacji kampanii „Lato z borówkami”.