Prezentacja najważniejszych właściwości zdrowotnych borówki, które uczyniły z niej owoc XXI wieku, pomocny w profilaktyce chorób cywilizacyjnych. Polski hit eksportowy, już drugi co do wartości eksportu polski owoc (2016, 2017 r.).

Zapraszamy do Centrum Prasowego PAP │ ul. Bracka 6/8, Warszawa. Wtorek, 26 czerwca 2018, godzina 12:00-13:00.
- Skala problemu chorób określanych jako cywilizacyjne.
- Pułapka truizmu: borówka jest zdrowa, warzywa i owoce są zdrowe, wszyscy o tym wiemy, przez co to stwierdzenie staje się truizmem, nie generuje emocji ani nowych zachowań. Świadomość walorów owoców w zbyt małym stopniu przekłada się na zdrowe wybory dietetyczne Polaków.
- Polskość borówki, 40 lat doświadczeń w uprawie i pozycja jednego z kluczowych producentów na świecie. Niespotykany udział eksportu na poziome 80%.
- Zaangażowanie środowiska plantatorów, którzy chcą, by więcej borówek zostawało w kraju.
- Najczęściej zadawane pytane: borówka jest amerykańska, czy polska?
- Anna Radowicka - technolog żywienia i dietetyk, ekspert w ocenie jakości żywności i żywienia
- dr Paweł Krawiec - plantator i naukowiec, Uniwersytet Przyrodniczy w Lublinie
- Dominika Kozarzewska, Członek Zarządu Fundacji Promocji Polskiej Borówki
- Witold Boguta, Prezes Krajowego Związku Grup Producentów Owoców i Warzyw
- Emila Szczęsna, ekspert Fundacji Promocji Polskiej Borówki
Rozwinięcie:
Borówka ma bardzo dobrą prasę. Mówi się o niej często "owoc przyszłości", "XXI wieku". "Eksperci są zgodni, niezbędny w diecie każdego". Borówka podbiła serca konsumentów i rankingi najzdrowszych owoców na świecie. Ale to za mało. Nie zadowalamy się tym. Ambicje plantatorów są duże. Chcemy wspierać media w promowaniu zdrowego stylu życia.
Zaproszenie na stronie Polskiej Agencji Prasowej - Kalendarium PAP.
Źródło: Fundacja Promocji Polskiej Borówki
Źródło danych: http://bip.kowr.gov.pl/uploads/pliki/fundusze/fpoiw/strategia_fpoiw_2018.pdf
Opracowanie sfinansowano ze środków Funduszu Promocji Owoców i Warzyw w ramach realizacji przez Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw kampanii „Lato z borówkami”.