- Budowa wewnętrznego popytu jako najbezpieczniejszy fundament rozwoju
- Pozycjonowanie borówki jako superowoc
- Prymat budowy nawyków regularnej konsumpcji
- Połączenie „jedz lokalnie” z „jedz zdrowo, codziennie!”
- Integracja producentów i zaangażowanie w edukację żywieniową
Najnowszy IBO Global State of the Blueberry Industry Report (ogłoszony w lipcu 2023) podaje, że „konsumpcja na mieszkańca osiągnęła imponujące 1,83 kg/osobę w 2022 roku. To wynik wyższy niż Stany Zjednoczone, które w tym samym roku odnotowały konsumpcję na poziomie 1,78 kg/osobę”.
Polska ma wyjątkowe położenie, jeśli chodzi o produkcję wysokiej jakości borówki. Pogoda w Polsce w okresie zbiorów bardzo sprzyja jakości, co jest dużą zaletą, zwłaszcza dzięki wykorzystaniu konstrukcji służących do ochrony przed opadami deszczu i podobnych urządzeń
powiedział Cort Brazelton, Executive Comittee Member International Blueberry Organization (IBO).
Zawsze dobrze jest zachowywać równowagę między eksportem a konsumpcją krajową, a także przetwórstwem. Kiedy zaczynałem pracę w tej branży prawie 40 lat temu, Australia była w bardzo podobnej sytuacji, ale dziś rynek krajowy stanowi 95 procent. Tak więc, jeśli uda wam się zachować tę równowagę, Wasza branża będzie mieć u stóp cały świat
mówił polskim plantatorom Peter McPherson, Chairman of the International Blueberry Organization (IBO).
Organizatorem Szczytu IBO w Lublinie była Fundacja Promocji Polskiej Borówki, partnerem wydarzenia było Stowarzyszenie Polskich Plantatorów Borówki oraz Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw. Oba projekty finansowane są z Funduszu Promocji Owoców i Warzyw, i realizowane pod honorowym patronatem Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi.
#IBOSummit2023 #PolishSuperFruits #PolandTastesGood
Źródło: Fundacja Promocji Polskiej Borówki, KZGPOiW, PolskieSuperowoce.pl
Publikację sfinansowano ze środków Funduszu Promocji Owoców i Warzyw w ramach realizacji przez Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw kampanii „Czas na polskie superowoce! V edycja."
Kontakt: