Takie spotkania bardzo poszerzają perspektywę. Jako naukowcy nie możemy siedzieć w swoich gabinetach, bo popadamy w rutyny, schematy. Innovation Conference to spotkanie z ludźmi z całego „łańcucha wartości”, wymiany poglądów i rozeznanie możliwości biznesowych. Dla naukowców ożywczy jest wszechobecny tu paradygmat użyteczności. W głowie szybko robi się świeżo, pojawiają się nowe, kreatywne rozwiązania. Takie spotkania są esencją dobrej współpracy
Dominik Lawenda z Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, który referował projekt „Second skin”.
Innovation Conference w całości dostępne będzie w języku polskim. W programie 2 debaty i 10 prezentacji doświadczeń uznanych innowatorów.
Miejsce: Pałac Mała Wieś, 05-622 Belsk Duży – mapa
Oto prezentacje, które zainteresują naukowców:
- Finnish Supperberries z Finlandii. Jak współpraca z przetwórcami ułatwia zdobycie międzynarodowego grantu?
- Uniwersytet medyczny w Łodzi, prof. Urszula Lewandowska. Jak bezpośredni kontakt z rolnikami i przetwórcami przyspiesza dokończenie badań?
- Aronpharma, dr Krzysztof Lemke. Jak wykorzystać dofinansowania na badania przez prywatne instytuty?
- Jagodowe Factory – Michał Piątek, Mariusz Podymniak, Paweł Krawiec. Pomysły na nowe badania, które będą odpowiedzią na potrzeby producentów i przetwórców.
- Aronia Charlottenburg, Rumunia. Rozwój badań klinicznych opartych na konsumpcji soków zarejestrowanych jako suplementy.
- Dr Aronia, Turcja. Rozwiązania współpracy państwowych instytutów badawczych z rolnikami i sektorem przetwórców.
- Bioactor z Niderlandów i Greenvit z Polski. Zadaniowanie nauki przed podmioty komercyjne. Czy do sukcesu wdrożenia potrzebny jest prywatny instytut naukowy?
- Sektor owoców jagodowych w Kosowie, Dorota Łabanowska-Bury. Ciekawe obszary badań przy introdukcji nie uprawianych lokalnie gatunków.
- American Aronia Berry Association, Dean L. DuVal, USA - "Digging Deeper…, What’s the data trying to tell us ?”. Które kierunki badań są „modne”. Jakie rozwiązania zostają rejestrowane?
- Paweł Eggert, Aronia Eggert. Jak przyspieszyć projekt przez konsultacje z przedstawicielami sektora rolniczego?
- Na koniec polecamy dyskusję na temat roli innowacyjności w rozwoju gatunków.
Prowadzenie konferencji Paweł Eggert, Mariusz Dąbrowski, Eva Wojdyło.
Współpraca z nauką daje nam producentom argumenty, które pozwalają komunikować jakość. Możemy przekonać konsumentów, że takie elementy, jak na przykład miejsce produkcji albo czas zbioru owoców, mają wpływ na jakość finalnego produktu. Zobaczyliśmy w odniesieniu do aronii, badania naukowe, które pokazują, że wybór optymalnego momentu zbioru znacznie poprawia właściwości zarówno surowca, jak i potem produktów uzyskanych swego surowca. I to są właśnie te czynniki, które pozwalają się odróżnić. Jeżeli wszystko jest takie samo, to po co płacić więcej. Innovation Conference pokazuje w jaki sposób produkty różnią się od siebie. Co oferują dziś producenci by lepiej od innych odpowiadać na potrzeby konsumenta
Dominika Kozarzewska, Polskie Jagody, koordynatorka Jagodowego Core Teamu.
Akredytacja
Więcej informacji dla producentów i przetwórców: eggert@aronia.org.pl
W innowacjach najlepszą rzeczą, która się teraz dzieje, jest fakt, że producenci są zainteresowani postępem w nauce, w technice, w procesach, dostępności technologii. To jest potencjał, który dobrze wykorzystany, spowoduje, że rzeczywiście zwiększą swoją szansę konkurowania na rynku europejskim i światowym
prof. dr hab. Dorota Konopacka, Dyrektor Instytutu Ogrodnictwa – Państwowego Instytutu Badawczego
Opracowanie sfinansowano ze środków Funduszu Promocji Owoców i Warzyw w ramach realizacji przez Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw kamp. „Czas na polskie superowoce! Edycja V".
Projekt jest realizowany pod honorowym patronatem Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi.
#InnovationConference #OwoceJagodowe #PolskieSuperowoce #PolishSuperFruits