Wśród najpopularniejszych gatunków lipca Kantar wymienia jabłka, truskawki, czereśnie i maliny. Owoce każdego z tych gatunków jadło 2 na 3 Polaków. W porównaniu do lipca 2022 roku najbardziej wzrosło spożycie malin, borówek i jagody kamczackiej. W przypadku tej ostatniej liczba konsumentów wzrosła o ponad połowę (55%).

Badania zlecane są przez Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw w ramach projektu „CORE TEAM”. Projekt badawczy realizowany jest przez firmę Kantar i agencję INSPIRE smarter branding.
Konsumpcja owoców w lipcu

Maliny jadło, w tygodniu poprzedzającym badanie, 62% Polaków. To jest ponad 20,1 mln konsumentów. Jest to historyczny rekord tego gatunku.
Monitoring rozpoczęto 4 lata temu i takich wyników ww. gatunki w tym czasie nie notowały.




https://wczorajnatalerzu.pl
Źródło: Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw
Badanie zrealizowano w dniach 14-19 lipca 2023 r., na reprezentatywnej próbie 1015 Polaków w wieku 15 lat i więcej. Wywiady bezpośrednie w domach respondentów (CAPI).
Kantar pyta respondentów o częstotliwość spożywania 21 gatunków w ostatnim tygodniu i o spożywanie warzyw, owoców i ich przetworów podczas poszczególnych posiłków w dniu poprzedzającym badanie.

Opracowanie sfinansowano ze środków Funduszu Promocji Owoców i Warzyw w ramach realizacji przez Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw projektu „CORE TEAM - promocja konsumpcji owoców i warzyw i forum współpracy sektora, III edycja”.
Projekt jest realizowany pod honorowym patronatem Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi.