Deklaracje konsumpcji kilkudziesięciu gatunków owoców i warzyw śledzić można na WczorajNaTalerzu.pl
Percepcja słowa "dieta" - wyniki badania Kantar Public
Kreujmy nawyki, nie diety - wnioski z badań percepcji słowa „dieta” - Wiadomości
Warto zwrócić uwagę na słowo „dieta”. Kojarzymy ją przede wszystkim z reżimem, zakazami i nakazami. Trudno podpierając się tym słowem wprowadzić pozytywny nastój i coś Polakom podpowiedzieć. Dieta, w potocznym rozumieniu tego słowa, jest ograniczona w czasie i trudno ją powiązać z promocją stylu życia. Modne diety nie zmienią nawyków, które wynosimy z domu jako dzieci. Wyzwaniem jest nasze postrzeganie jedzenia i kultura stołu. To czyni zmiany tak trudnym – przekonują Milena Nosek, dietetyk kliniczny i dr n. med. Daniel Śliz, prezes Polskiego Towarzystwa Medycyny Stylu Życia.
Czytaj więcej
Mamy modę na diety roślinne, bogate w warzywa i owoce. Potwierdzają ją nasze sektorowe badania. Najbardziej popularne są diety wegetariańska i wegańska. Co to oznacza w praktyce, czy wiemy jak te diety realizować? Jakie zadania stoją przed promotorami zdrowego odżywiania? - opinie ekspertów w materiale:
Znajomość diet w Polsce - Wiadomości
Mamy modę na diety roślinne, bogate w warzywa i owoce. Potwierdzają ją tegoroczne badania Kantar Public. Najbardziej popularne są diety wegetariańska i wegańska. Ich zalecania zna odpowiednio co trzeci i co czwarty Polak. Co to oznacza w praktyce, czy wiemy jak te diety realizować? Jakie zadania stoją przed promotorami zdrowego odżywiania?
Czytaj więcej
Trwa integracja branży jagodowej - spotkanie Jagodowego Core Teamu
Polskie doświadczenia są doceniane na świecie. Odpowiadamy na wyzwania rynku krajowego i rosnącej produkcji w innych regionach świata. Analizujemy jak wypłaszcza się podaż i ceny. To wszystko jest ciekawe zarówno dla sieci, jak i firm z otoczenia z całego sektora borówkowego. Przed nami wyjątkowa okazja by rozmawiać o tym w Polsce, w Lublinie, podczas Szczytu IBO 3-6 lipca 2023, na który serdecznie zapraszamy
Dominika Kozarzewska, koordynator Core Teamu Jagodowego, Prezes Grupy Producentów Owoców „Polskie Jagody”, członek Polish Berry Cooperative, członek Rady Nadzorczej Krajowego Związku Grup Producentów Owoców i Warzyw.
Newsletter przygotowywany jest w ramach projektu „Czas na polskie superowoce!”. Projekt realizuje Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw we współpracy ze Stowarzyszeniem Polskich Plantatorów Borówki (SPPB), Polskim Stowarzyszeniem Plantatorów Porzeczek, Stowarzyszeniem Plantatorów Truskawki, Stowarzyszeniem Plantatorów MiniKiwi, Krajowym Zrzeszeniem Plantatorów Aronii ARONIA POLSKA, Stowarzyszeniem Plantatorów Jagody Kamczackiej. Partnerem merytorycznym jest Fundacja Promocji Polskiej Borówki. Projekt wspiera Jagodowy Core Team.
W komunikacji koncentrujemy się na finalnych konsumentach. Zapraszamy do współpracy promującej codzienną konsumpcję i wielką pracę w łańcuch dostaw - od plantacji do półki i dalej - na talerz*.
Źródła: KANTAR, KZGPOiW, PolskieSuperowoce.pl
Opracowanie sfinansowano ze środków Funduszu Promocji Owoców i Warzyw w ramach realizacji przez KZGPOiW kampanii „Czas na polskie superowoce! IV edycja."
Projekt jest realizowany pod honorowym patronatem Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi.
#PolishSuperFruits #PolskieSuperowoce #PołowaSukcesu #PolskaSmakuje
- Facebook - https://www.facebook.com/polskiesuperowoce
- Instagram - https://www.instagram.com/polskiesuperowoce
- YouTube Czas na polskie superowoce! - https://bit.ly/3i6cFRg
- Twitter @SuperFruitsPL - https://twitter.com/SuperFruitsPL
dr Piotr Baryła
Prezes Polskie Stowarzyszenie Plantatorów Porzeczek