Wśród najpopularniejszych gatunków lutego Kantar wymienia jabłka, gruszki i borówki. Najbardziej wzrosło spożycie borówki i malin. W przypadku borówki wzrost ilości konsumentów w skali roku - luty do lutego -wyniósł 35%, w skali 2 lat 72%. Od początku realizacji badań, czyli od 3 lat, wzrost to 82%, z 5,5 do 10 mln konsumentów. Dane dotyczące konsumpcji kilkudziesięciu gatunków owoców i warzyw dostępne są na stronie WczorajNaTalerzu.pl
![polska smakuje_pasek (1).jpg](https://prowly-uploads.s3.eu-west-1.amazonaws.com/uploads/5366/assets/209764/large-64394d192700b187ac8dc45387d183f9.jpg)
Badania finansowane są ze środków Funduszu Promocji Owoców i Warzyw. Dostarczają informacji na temat liczby konsumentów i częstotliwości konsumpcji poszczególnych gatunków. Dane dotyczące konsumpcji kilkudziesięciu gatunków owoców i warzyw dostępne są na stronie WczorajNaTalerzu.pl
Konsumpcja owoców w lutym
![KANTAR Owoce luty 2023 (1).png](https://prowly-uploads.s3.eu-west-1.amazonaws.com/uploads/5366/assets/518563/large-8acef379efa3544b2b9040a4a08f7279.png)
Wzrost liczby konsumentów owoców w lutym
![KANATR Zmiany 2.2023 (2).jpg](https://prowly-uploads.s3.eu-west-1.amazonaws.com/uploads/5366/assets/518821/large-1fc970c302aa5b80bfccf3b2dd0ea019.jpg)
![KANATR Zmiany 2.2023 (3).jpg](https://prowly-uploads.s3.eu-west-1.amazonaws.com/uploads/5366/assets/518597/large-7498e0f6bd492016b641dd179a61d306.jpg)
![https://wczorajnatalerzu.pl](https://prowly-uploads.s3.eu-west-1.amazonaws.com/uploads/5366/assets/501055/large-68638b565e4538fa79e395fae7bf0d87.png)
https://wczorajnatalerzu.pl
Źródło: Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw
Badanie zrealizowano w dniach 15-20 lutego 2023 r., na reprezentatywnej próbie 1010 Polaków w wieku 15 lat i więcej. Wywiady bezpośrednie w domach respondentów (CAPI).
Kantar pyta respondentów o częstotliwość spożywania 21 gatunków w ostatnim tygodniu i o spożywanie warzyw, owoców i ich przetworów podczas poszczególnych posiłków w dniu poprzedzającym badanie.
![Badania konsumpcji Kantar 2021 (10).jpg](https://prowly-uploads.s3.eu-west-1.amazonaws.com/uploads/5366/assets/335916/large-b70c99ac7ddf1a6177d969b5556a2e0d.jpg)
Opracowanie sfinansowano ze środków Funduszu Promocji Owoców i Warzyw w ramach realizacji przez Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw projektu „CORE TEAM - promocja konsumpcji owoców i warzyw i forum współpracy sektora, II edycja”.
Projekt jest realizowany pod honorowym patronatem Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi.