Podsumowując badania konsumpcji w 2022 roku Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw zapytał Polaków o to, jakie informacje o owocach i warzywach najchętniej chcieliby uzyskiwać w punktach sprzedaży. Co drugi kupujący oczekuje informacji o kraju pochodzenia (50%) i regionu Polski, z którego pochodzą owoce (35%). Do najpopularniejszych gatunków grudnia należały borówki, maliny i truskawki. Konsumpcja truskawek w grudniu systematycznie rośnie. Ilość grudniowych konsumentów przekroczyła 6 mln.
Dane dotyczące konsumpcji wszystkich gatunków dostępne są na stronie WczorajNaTalerzu.pl


W stosunku do listopada wzrosło spożycie czarnej porzeczki (o 4 p.p.), truskawki (o 4 p.p.) oraz borówki (o 3 p.p.), przy czym należy pamiętać, że badani brali pod uwagę także przetwory i mrożonki.




https://wczorajnatalerzu.pl
Źródło: Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw
Badanie zrealizowano w dniach 2-7 grudnia 2022 r., na reprezentatywnej próbie 1005 Polaków w wieku 15 lat i więcej. Wywiady bezpośrednie w domach respondentów (CAPI).
Kantar pyta respondentów o częstotliwość spożywania 21 gatunków w ostatnim tygodniu i o spożywanie warzyw, owoców i ich przetworów podczas poszczególnych posiłków w dniu poprzedzającym badanie.

Opracowanie sfinansowano ze środków Funduszu Promocji Owoców i Warzyw w ramach realizacji przez Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw kampanii „Czas na polskie superowoce! IV edycja."
Projekt jest realizowany pod honorowym patronatem Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi.
#PolishSuperFruits #PolskieSuperowoce