W sierpniu wzrosły wszystkie wskaźniki konsumpcji owoców i warzyw. Największy wzrost deklaracji spożycia w stosunku do zeszłego miesiąca dotyczył borówek (o 13 p.p.). Sierpień do sierpnia najbardziej wzrosła konsumpcja jeżyn (22%) i aronii (13%). Jeżynom przybyło 1,3 mln konsumentów, a malinom 1 mln. W skali 2 lat liderem wzrostu czarna porzeczka - 56% i 2,9 mln oraz borówka – 18%, czyli 2,6 mln nowych konsumentów. Borówce dało to w sierpniu już ponad 17,2 mln konsumentów.




Konsumpcja owoców w sierpniu

Konsumpcja warzyw w sierpniu

Owoce i warzywa podczas poszczególnych posiłków
Wczoraj na talerzu
Badanie zrealizowano w dniach 5-10 sierpnia 2022 r., na reprezentatywnej próbie 1011 Polaków w wieku 15 lat i więcej. Wywiady bezpośrednie w domach respondentów (CAPI).
Kantar pyta respondentów o częstotliwość spożywania 21 gatunków owoców i warzyw w ostatnim tygodniu i o spożywanie warzyw, owoców i ich przetworów podczas poszczególnych posiłków w dniu poprzedzającym badanie.
Pełen raport pt. Najpopularniejsze warzywa i owoce sierpnia - tutaj
Źródło: Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw
Opracowanie sfinansowano ze środków Funduszu Promocji Owoców i Warzyw w ramach realizacji przez KZGPOiW kampanii „Czas na polskie superowoce! IV edycja."
Projekt jest realizowany pod honorowym patronatem Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi.
