W sierpniu wzrosły wszystkie wskaźniki konsumpcji owoców i warzyw. Największy wzrost deklaracji spożycia w stosunku do zeszłego miesiąca dotyczył borówek (o 13 p.p.). Sierpień do sierpnia najbardziej wzrosła konsumpcja jeżyn (22%) i aronii (13%). Jeżynom przybyło 1,3 mln konsumentów, a malinom 1 mln. W skali 2 lat liderem wzrostu czarna porzeczka - 56% i 2,9 mln oraz borówka – 18%, czyli 2,6 mln nowych konsumentów. Borówce dało to w sierpniu już ponad 17,2 mln konsumentów.
![polska smakuje_pasek (1).jpg](https://prowly-uploads.s3.eu-west-1.amazonaws.com/uploads/5366/assets/209764/large-64394d192700b187ac8dc45387d183f9.jpg)
![KANTAR 2022 Sierpień (1).jpg](https://prowly-uploads.s3.eu-west-1.amazonaws.com/uploads/5366/assets/457219/large-2f113692f79a58a5739bbeff8613ccd2.jpg)
![2022_sierpień_badania_dodatkowe-06.jpg](https://prowly-uploads.s3.eu-west-1.amazonaws.com/uploads/5366/assets/455074/large-9a8e6f074eee63b931aa2145b42e9055.jpg)
![2022_sierpień_badania_dodatkowe-03.jpg](https://prowly-uploads.s3.eu-west-1.amazonaws.com/uploads/5366/assets/455073/large-415c072f1d7e14faabe708f7019e7268.jpg)
Konsumpcja owoców w sierpniu
![2022_czerwiec_badania_1920x1080-04.jpg](https://prowly-uploads.s3.eu-west-1.amazonaws.com/uploads/5366/assets/455079/large-f9f6e07dc0a3ade449d66036070f28ad.jpg)
Konsumpcja warzyw w sierpniu
![KANTAR 2022 Sierpień (2).jpg](https://prowly-uploads.s3.eu-west-1.amazonaws.com/uploads/5366/assets/455471/large-f8cdd49e6243feab310db1a510476192.jpg)
Owoce i warzywa podczas poszczególnych posiłków
Wczoraj na talerzu
Badanie zrealizowano w dniach 5-10 sierpnia 2022 r., na reprezentatywnej próbie 1011 Polaków w wieku 15 lat i więcej. Wywiady bezpośrednie w domach respondentów (CAPI).
Kantar pyta respondentów o częstotliwość spożywania 21 gatunków owoców i warzyw w ostatnim tygodniu i o spożywanie warzyw, owoców i ich przetworów podczas poszczególnych posiłków w dniu poprzedzającym badanie.
Pełen raport pt. Najpopularniejsze warzywa i owoce sierpnia - tutaj
Źródło: Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw
Opracowanie sfinansowano ze środków Funduszu Promocji Owoców i Warzyw w ramach realizacji przez KZGPOiW kampanii „Czas na polskie superowoce! IV edycja."
Projekt jest realizowany pod honorowym patronatem Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi.
![Badania konsumpcji Kantar 2021 (10).jpg](https://prowly-uploads.s3.eu-west-1.amazonaws.com/uploads/5366/assets/335916/large-b70c99ac7ddf1a6177d969b5556a2e0d.jpg)