Rośnie konsumpcja wszystkich badanych owoców jagodowych. Porównując maj br. do maja ub. roku liczba konsumentów truskawki wzrosła aż o 57%, borówki o 45%, produktów z aronii o 27%, a konsumentów maliny o 25%. Żaden inny gatunek owoców i warzyw w Polsce nie zanotował ta dużego wzrostu jak truskawki i borówki. Truskawki w czerwcu wejdą w szczyt zbiorów. Polskie borówki zjemy po raz pierwszy około 1 LIPCA. To Dzień Polskiej Borówki i Międzynarodowy Dzień Owoców.
Późna wiosna zmienia już nasze talerze na dobre. 56% Polaków ciągle ma dietę zbyt ubogą w warzywa i owoce, ale jeszcze w kwietniu było takich osób ponad dwie trzecie (67%). Sprzyja przyroda, pogoda i rosnąca świadomość prozdrowotna
mówi Agata Zadrożna - ekspert Kantar.
Rośnie konsumpcja wszystkich badanych owoców jagodowych
Konsumpcja wszystkich owoców w maju
Konsumpcja warzyw w kwietniu
Najpopularniejszym warzywem w maju były pomidory, których konsumpcję w tygodniu poprzedzającym badanie deklaruje 93% Polaków.
Spożywanie owoców i warzyw podczas poszczególnych posiłków
Na śniadanie warzywa i owoce spożywało 73% Polaków, na drugie śniadanie – 51%, natomiast na przekąskę 45%. Najmniej Polaków jadło warzywa i owoce na podwieczorek (38%).
Najbardziej wartościowym pod względem zawartości warzyw i owoców posiłkiem Polaków jest obiad. W przypadku 47% badanych co najmniej w połowie składa się z warzyw i owoców. W porównaniu do kwietnia wskaźnik ten wzrósł o 8 punktów procentowych.
Wczoraj na talerzu
Prawie jedna trzecia (29%) badanych odżywiała się nieco gorzej, ale warzywa i owoce są składnikiem większości posiłków i zdarza się, choć zbyt rzadko, że stanowią ich połowę.
Badanie zrealizowano w dniach 13-18 maja 2022 r., na reprezentatywnej próbie 1012 Polaków w wieku 15 lat i więcej. Wywiady bezpośrednie w domach respondentów (CAPI).
Kantar zapytał respondentów o częstotliwość spożywania ok. 20 gatunków owoców i warzyw w ostatnim tygodniu i o spożywanie warzyw, owoców i ich przetworów podczas poszczególnych posiłków w dniu poprzedzającym badanie.
Badanie sfinansowano ze środków Funduszu Promocji Owoców i Warzyw w ramach realizacji przez Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw projektu „CORE TEAM - promocja konsumpcji owoców i warzyw i forum współpracy sektora, II edycja”
Źródło: Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw
Opracowanie sfinansowano ze środków Funduszu Promocji Owoców i Warzyw w ramach realizacji przez Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw kampanii „Czas na polskie superowoce! Edycja IV".
Projekt jest realizowany pod honorowym patronatem Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi.
#PolishSuperFruits #PolskieSuperowoce #PołowaSukcesu #PolskaSmakuje