Najpopularniejszymi superowocami są borówki, truskawki, porzeczki, maliny, aronia i jej przetwory. Top3 mniej znanych owoców uprawianych w naszym kraju, które Polacy chcielibyśmy spróbować w tym roku, tworzy: jagoda kamczacka, polskie minikiwi oraz produkty z rokitnika. Tuż obok nich znalazł się dereń jadaln. Chęć spróbowania jego przetworów zadeklarowało ponad 3,5 mln konsumentów, tj. co dziewiąty Polak (11%).

Nie dziwi zainteresowanie dereniem. Dereń jadalny zasługuje na szersze zainteresowanie ze strony plantatorów oraz działkowców. Owoce charakteryzują się zawartością cennych substancji bioaktywnych takich jak antocyjany, witaminy i irydoidy. Różnorodność wykorzystania owoców umożliwia urozmaicenie i poprawę zdrowotności współczesnej żywności. Produkty z derenia jadalnego takie jak soki, syropy, dżemy, nalewki, pestil oraz kandyz są innowacyjne, a przez to poszukiwane przez konsumentów
mówi dr hab. Iwona Szot, Uniwersytet Przyrodniczy w Lublinie.
#dereń #PolskaSmakuje
Źródło: Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw
Opracowanie sfinansowano ze środków Funduszu Promocji Owoców i Warzyw w ramach realizacji przez Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw kampanii „Czas na polskie superowoce! Edycja IV”. Projekt realizowany jest we współpracy z agencją INSPIRE smarter branding.
Zadanie finansowane ze środków Funduszu Promocji Owoców i Warzyw.
Projekt realizowany jest pod honorowym patronatem Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi.
