Jeśli patrzysz na swoje gospodarstwo to wręcz musisz być indywidualistą. Biznes jagodowy, jak każda produkcja rolnicza, jest jednak kolektywny. Dlatego z nadzieją patrzymy na rozpoczęcie prac nad monitorowaniem nasadzeń, ustaleniem i promocją przejrzystych zasad współpracy handlowej i nad wsparciem kampanii „Czas na polskie superowoce!”. Te tematy zaangażowały wielu mądrych i doświadczonych ludzi. Dziękuję Redakcji, że będziemy mogli opisywać to nad czym pracujemy, wskazywać kierunki rozwiązania problemów i w ten sposób zapraszać do refleksji i dyskusji.
![polska smakuje_pasek (1).jpg](https://prowly-uploads.s3.eu-west-1.amazonaws.com/uploads/5366/assets/209764/large-64394d192700b187ac8dc45387d183f9.jpg)
- Opracowanie systemu monitorowania nasadzeń – zespół w składzie: Paweł Eggert, Paweł Krawiec, Mariusz Padewski, Mariusz Podymniak, Krzysztof Sak, Krzysztof Żabówka, Witold Boguta.
- Ustalenie przejrzystych zasad współpracy w łańcuchu dostaw - zespół w składzie: Piotr Nowak, Stanisław Pluta, Dominik Woźniak.
- Wsparcie merytoryczne i organizacyjne kampanii „Czas na polskie superowoce” - zespół w składzie: Paweł Eggert, Dominika Kozarzewska, Andrzej Krupiński, Hubert Woźniak.
prezes Krajowego Związku Grup Producentów Owoców i Warzyw, zaangażowany w pracę Jagodowego Core Teamu (+48 504 096 015, witold.boguta@grupyogrodnicze.pl)
Zespoły w tej chwili pracują pomiędzy spotkaniami całego Jagodowego Core Teamu. Wyniki swoich pierwszych prac, wypracowane rozwiązania, zaprezentują na kolejnym spotkaniu 10 marca.
CORE TEAM to forum współpracy liderów i ekspertów branży ogrodniczej. Przedstawiciele środowisk produkcji, przetwórstwa, nauki i doradztwa, ludzie często z międzynarodowym doświadczeniem, postawili sobie za cel identyfikację wyzwań i ściślejszą współpracę.
Projekt „CORE TEAM - promocja konsumpcji owoców i warzyw i forum współpracy sektora” realizowany jest przez Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw we współpracy z agencją INSPIRE smarter branding. Zadanie finansowane jest ze środków Funduszu Promocji Owoców i Warzyw. Projekt jest realizowany pod honorowym patronatem Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi.
Źródło: CORE TEAM Jagodowy
![Polska smakuje (1).jpg](https://prowly-uploads.s3.eu-west-1.amazonaws.com/uploads/5366/assets/380930/large-70202106658d15cb702e9f520c74c846.jpg)
Opracowanie w ramach projektu „CORE TEAM - promocja konsumpcji owoców i warzyw i forum współpracy sektora”. Projekt jest realizowany przez Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw, przez agencję strategiczną INSPIRE smarter branding, pod honorowym patronatem Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi. Zadanie finansowane jest ze środków Funduszu Promocji Owoców i Warzyw.
Kontakt:
Więcej na temat współpracy liderów sektora ogrodniczego:
![CORE TEAM – powstało forum współpracy sektora produkcji owoców i warzyw](https://prowly-uploads.s3.eu-west-1.amazonaws.com/uploads/landing_page/cover_photo/159838/e8aad1e133aa1c2a54dcf23913c9c430.jpg)
CORE TEAM – powstało forum współpracy sektora produkcji owoców i warzyw
Core Team to forum współpracy liderów, ekspertów branży owoców i warzyw, doradztwa i nauki. Uczestnicy postawili sobie cel opracowania planu rozwoju sektora i współpracę przy realizacji uzgodnionego portfela inicjatyw. Prace na etapie identyfikacji wyzwań poparły 34 orga...
Czytaj więcej
![Mieliśmy dobrą strategię, która dziś już nie działa](https://prowly-uploads.s3.eu-west-1.amazonaws.com/uploads/5366/stories/159433/meta_fb_og_image/large-b7a3980ec56c63851e6ea9b5451e6250.jpg)
Mieliśmy dobrą strategię, która dziś już nie działa
Mieliśmy dobrą strategię. Były inne czasy, inni klienci, rynki, takie, a nie inne możliwości przechowywania i transportu, i to działało, sprawdzało się. Dziś już jednak nie działa. Padają słowa: wielka improwizacja, nieczytelność, chimeryczność, hazard.
Czytaj więcej
![Będziemy silni handlowo i produkcyjnie, albo zostaniemy w polu](https://prowly-uploads.s3.eu-west-1.amazonaws.com/uploads/landing_page/cover_photo/159438/be15f118e391d80b5e3810cba450f3cf.jpg)
Będziemy silni handlowo i produkcyjnie, albo zostaniemy w polu
Rośnie zapotrzebowanie na wysokiej jakości deserowe owoce i na konsolidację podaży. Produkcja i konsumpcja owoców jagodowych rośnie. Pandemia wygenerowała dodatkowy popyt. Zwiększyła się też świadomość i zapotrzebowanie na całą jakościową żywność.
Czytaj więcej
![CORE TEAM: Współpraca dźwignią handlu](https://prowly-uploads.s3.eu-west-1.amazonaws.com/uploads/5366/stories/141794/meta_fb_og_image/large-834ac43dd1382b94572342168eba5fb7.jpg)
CORE TEAM: Współpraca dźwignią handlu
W ramach współpracy sektora powstały CORE TEAM jagodowy i jabłkowy. Przedstawicieli organizacji branżowych wsparli liderzy uznanych firmy uprawiających, dostarczających owoce do handlu i eksporterzy. Wspólne doświadczenia akcentują rosnącą rolę integracji.
Czytaj więcej
![Wola współpracy i świadomość liderów](https://prowly-uploads.s3.eu-west-1.amazonaws.com/uploads/5366/stories/141506/meta_fb_og_image/large-d49e8eeaf497e8def5c60a9d247faebf.jpg)
Wola współpracy i świadomość liderów
W ramach projektu CORE TEAM połączono potencjał sektora owoców i warzyw. Przedstawiciele wielu środowisk, produkcji, przetwórstwa, nauki i doradztwa, ludzie często z międzynarodowym doświadczeniem, postawili sobie za cel identyfikację wyzwań i ściślejszą współpracę.
Czytaj więcej
![Wspólna promocja katalizatorem zmian w sektorze](https://prowly-uploads.s3.eu-west-1.amazonaws.com/uploads/5366/stories/141236/meta_fb_og_image/large-8a4c5000a635eceaaa2dacab935abdac.jpg)
Wspólna promocja katalizatorem zmian w sektorze
Udana realizacja projektów promocyjnych owocuje rozszerzeniem współpracy kilkunastu organizacji branżowych. Do tej pory wypracowano model całorocznej promocji, realizowane są wspólne badania konsumpcji, sektor ma wspólną strategię komunikacji i wspólną identyfikację wizu...
Czytaj więcej