Jeśli patrzysz na swoje gospodarstwo to wręcz musisz być indywidualistą. Biznes jagodowy, jak każda produkcja rolnicza, jest jednak kolektywny. Dlatego z nadzieją patrzymy na rozpoczęcie prac nad monitorowaniem nasadzeń, ustaleniem i promocją przejrzystych zasad współpracy handlowej i nad wsparciem kampanii „Czas na polskie superowoce!”. Te tematy zaangażowały wielu mądrych i doświadczonych ludzi. Dziękuję Redakcji, że będziemy mogli opisywać to nad czym pracujemy, wskazywać kierunki rozwiązania problemów i w ten sposób zapraszać do refleksji i dyskusji.
- Opracowanie systemu monitorowania nasadzeń – zespół w składzie: Paweł Eggert, Paweł Krawiec, Mariusz Padewski, Mariusz Podymniak, Krzysztof Sak, Krzysztof Żabówka, Witold Boguta.
- Ustalenie przejrzystych zasad współpracy w łańcuchu dostaw - zespół w składzie: Piotr Nowak, Stanisław Pluta, Dominik Woźniak.
- Wsparcie merytoryczne i organizacyjne kampanii „Czas na polskie superowoce” - zespół w składzie: Paweł Eggert, Dominika Kozarzewska, Andrzej Krupiński, Hubert Woźniak.
prezes Krajowego Związku Grup Producentów Owoców i Warzyw, zaangażowany w pracę Jagodowego Core Teamu (+48 504 096 015, witold.boguta@grupyogrodnicze.pl)
Zespoły w tej chwili pracują pomiędzy spotkaniami całego Jagodowego Core Teamu. Wyniki swoich pierwszych prac, wypracowane rozwiązania, zaprezentują na kolejnym spotkaniu 10 marca.
CORE TEAM to forum współpracy liderów i ekspertów branży ogrodniczej. Przedstawiciele środowisk produkcji, przetwórstwa, nauki i doradztwa, ludzie często z międzynarodowym doświadczeniem, postawili sobie za cel identyfikację wyzwań i ściślejszą współpracę.
Projekt „CORE TEAM - promocja konsumpcji owoców i warzyw i forum współpracy sektora” realizowany jest przez Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw we współpracy z agencją INSPIRE smarter branding. Zadanie finansowane jest ze środków Funduszu Promocji Owoców i Warzyw. Projekt jest realizowany pod honorowym patronatem Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi.
Źródło: CORE TEAM Jagodowy
Opracowanie w ramach projektu „CORE TEAM - promocja konsumpcji owoców i warzyw i forum współpracy sektora”. Projekt jest realizowany przez Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw, przez agencję strategiczną INSPIRE smarter branding, pod honorowym patronatem Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi. Zadanie finansowane jest ze środków Funduszu Promocji Owoców i Warzyw.
Kontakt:
Więcej na temat współpracy liderów sektora ogrodniczego:
CORE TEAM – powstało forum współpracy sektora produkcji owoców i warzyw
Core Team to forum współpracy liderów, ekspertów branży owoców i warzyw, doradztwa i nauki. Uczestnicy postawili sobie cel opracowania planu rozwoju sektora i współpracę przy realizacji uzgodnionego portfela inicjatyw. Prace na etapie identyfikacji wyzwań poparły 34 orga...
Czytaj więcej
Mieliśmy dobrą strategię, która dziś już nie działa
Mieliśmy dobrą strategię. Były inne czasy, inni klienci, rynki, takie, a nie inne możliwości przechowywania i transportu, i to działało, sprawdzało się. Dziś już jednak nie działa. Padają słowa: wielka improwizacja, nieczytelność, chimeryczność, hazard.
Czytaj więcej
Będziemy silni handlowo i produkcyjnie, albo zostaniemy w polu
Rośnie zapotrzebowanie na wysokiej jakości deserowe owoce i na konsolidację podaży. Produkcja i konsumpcja owoców jagodowych rośnie. Pandemia wygenerowała dodatkowy popyt. Zwiększyła się też świadomość i zapotrzebowanie na całą jakościową żywność.
Czytaj więcej
CORE TEAM: Współpraca dźwignią handlu
W ramach współpracy sektora powstały CORE TEAM jagodowy i jabłkowy. Przedstawicieli organizacji branżowych wsparli liderzy uznanych firmy uprawiających, dostarczających owoce do handlu i eksporterzy. Wspólne doświadczenia akcentują rosnącą rolę integracji.
Czytaj więcej
Wola współpracy i świadomość liderów
W ramach projektu CORE TEAM połączono potencjał sektora owoców i warzyw. Przedstawiciele wielu środowisk, produkcji, przetwórstwa, nauki i doradztwa, ludzie często z międzynarodowym doświadczeniem, postawili sobie za cel identyfikację wyzwań i ściślejszą współpracę.
Czytaj więcej
Wspólna promocja katalizatorem zmian w sektorze
Udana realizacja projektów promocyjnych owocuje rozszerzeniem współpracy kilkunastu organizacji branżowych. Do tej pory wypracowano model całorocznej promocji, realizowane są wspólne badania konsumpcji, sektor ma wspólną strategię komunikacji i wspólną identyfikację wizu...
Czytaj więcej