Mamy swoje ulubione gatunki, po które sięgamy nie tylko w sezonie. Niezmiennie królują truskawki i jabłka oraz pomidory i ziemniaki. Polacy coraz chętniej sami gotują i szukają nowych smaków, nowych możliwości kulinarnych, stąd między innymi rosnące zainteresowanie owocami jagodowymi
- mówi Urszula Krassowska, dyrektor zarządzająca Public Division w Kantar.
Badania podsumowujące konsumpcję w 2021 roku pokazują jak zmieniła się ona w wyniku pandemii. Zmieniło się tak wiele aspektów naszego życia, że i tu mamy do czynienia z dużą jakościową zmianą
- mówi Witold Boguta, Prezes Krajowego Związku Grup Producentów Owoców i Warzyw.
- Znacząco wzrosła świadomość prozdrowotnych atrybutów warzyw i owoców (podstawa zdrowego odżywiania, odporność, samopoczucie i uroda).
- Smak staje się kluczową korzyścią dla konsumentów warzyw i owoców (wśród barier zmalało znaczenie trudności i czasochłonności przygotowania).
- Chcemy spożywać to co sezonowe i lokalne, preferujemy zakupy w sezonach zbioru poszczególnych gatunków.
- Ponad połowa Polaków sięgnęła po niektóre gatunki częściej niż w latach poprzednich.
- Rzadsze zakupy wspierają rozwój rynku przetworów, mrożonek i soków NFC.
- Głównym powodem tego, że Polacy nie spożywają większej ilości warzyw i owoców jest to, że sądzą, że nie muszą gdyż ilość, którą spożywają jest ich wystarczająca.
Źródło: Kantar, INSPIRE smarter branding, KZGPOiW, Core Team
„Narodowe badania konsumpcji warzyw i owoców” realizowane są przez KANTAR we współpracy z agencją INSPIRE smarter branding. Projekt jest realizowany pod honorowym patronatem Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi. Finansowany jest ze środków Funduszu Promocji Owoców i Warzyw.
Opracowanie sfinansowano ze środków Funduszu Promocji Owoców i Warzyw w ramach realizacji przez Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw kampanii „Czas na polskie superowoce! III edycja."
Projekt jest realizowany pod honorowym patronatem Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi.