Tematy debaty - rozwinięcie
- 60% Polaków uważa, że zachowanie dobrego zdrowia jest obok szczęśliwej rodziny najważniejszą wartością w codziennym życiu. W dbałości o zdrowie blisko 50% wskazuje pierwszoplanową rolę zdrowego odżywiania. Tu na pierwszym miejscu jest zwiększenie w diecie ilości warzyw i owoców.
- Jemy owoców o 40% mniej niż średnia europejska. Tylko 60 kg rocznie na osobę. Rekordziści konsumują 200 kg. Według różnych badań kilkanaście procent Polaków je owoce codziennie.
- Naszym wspólnym zadaniem jest przekuć deklaracje w czyn – zamienić wszechobecną ochotę na to by zdrowo żyć w racjonalne decyzje zakupowe. Łączymy siły by promować codzienną konsumpcje od maja do października.
- Orientacja produkcyjna nie pasuje do wyzwań, ani krajowych, ani globalnych. To jest XIX wiek.
- To jak medycyna, która skupia się na chorobie, a nie na procesie zdrowienia. Zarządzając zdrowiem powinniśmy połączy oba te podejścia. Zarządzając produkcją musimy kreować popyt. Musimy promować owoce jak cześć zdrowego stylu życia.
- Od kilku lat w ten sposób promujemy borówkę. Jako owoc do zadań specjalnych, owoc przyszłość, XXI wieku. Wiemy jak to robić. Wiemy, że potencjał drzemie we wszystkich owocach jagodowych. Dlatego łączymy siły.
- Jesteśmy na świecie producentem #1 czarnej porzeczki i aronii . #3 na świecie producentem malin i agrestu. Drugim w Europie truskawek i borówki, którą eksportujemy do ponad 30 krajów na 4 kontynentach.
- A i tak mamy duży „owocowy” deficyt handlowy. W warzywach jest lepiej, ale w owocach ujemne saldo za 2018 wynosi 732 mln Euro. Import owoców przewyższa super eksport aż o 3,138 mld zł.
- Czas to zmienić. Jedną z dróg jest wspólna promocja polskich owoców jagodowych.
- Wspólny projekt organizacji i grup producentów. Łączymy siły, by skutecznieej budować nawyk codziennego spożywania filiżanki polskich superowoców w sezonie - od maja do października.
- Celem jest popularyzacja walorów polskich superowoców. Borówek, malin, truskawek, czarnej porzeczki, mini-kiwi, jagody kamczackiej, aronii – owoców wyjątkowo bogatych w składniki szczególnie korzystne dla naszego zdrowia i urody. W których produkcji i eksporcie jesteśmy jednym ze światowych liderów.
- Cele komunikacji branżowej: współpraca, odpowiedzialność za konsolidację i kreowanie popytu. Orientacja pro-konsumencka. Promocja producentów jako promotorów zdrowego stylu życia.
- Cel konsumenckie: budowa nawyku codziennego spożywania. Codziennie filiżanka / kubeczek / garść superowoców - wyjątkowo bogatych w składniki dające promienność, witalność i świetlistość skóry (efekt skóry tryskającej zdrowiem) o silnych właściwościach antyoksydacyjnych i anti ageing, stanowiących wsparcie dla codziennej pielęgnacji kosmetycznej.
- Mantra: codziennie. Użyteczne zwroty: codzienna konsumpcja filiżanki polskich superowoców. Polskie superowoce. Owoce bogate w składniki uważane za szczególnie korzystne dla zdrowia i dla urody. Dla zdrowia i dla urody! Od maja do października. Jagodowa sztafeta. Razem możemy więcej! Dobre nawyki dobrze smakują. Czas na polskie superowoce! Hasztag: #PolishSuperFruits. Symbol UST 💋
- Nawet najbardziej zaawansowane kosmetyki nie zdziałają cudów. Jeśli chcemy rzeczywiście olśniewać urodą, musimy wyjść z łazienki i skierować swoje kroki w stronę kuchni. Wygląd naszej skóry, włosów i paznokci jest odzwierciedleniem stanu zdrowia.
- Jak najmniej przetworzone produkty to jedyna właściwa wersja odżywiania w dzisiejszych czasach kiedy zewsząd jesteśmy bombardowani szkodliwymi substancjami dodatkowymi, konserwantami, barwnikami, wzmacniaczami smaku i zapachu a przede wszystkim cukrem! I bynajmniej nie chodzi o to aby liczyć kalorie.
- Owoce i warzywa są najbardziej naturalnymi, nieprzetworzonymi produktami nadającymi się do bezpo-średniego spożycia, a owoce jagodowe ze względu na swoje właściwości to prawdziwe superfruits. Bogate w składniki uważane za szczególnie korzystne dla urody, zdrowia i dobrego samopoczucia.
- Najwyższą wartością odżywczą i zawartością związków bioaktywnych charakteryzują się zawsze lokalne owoce sezonowe.
- Branża beauty i branża food coraz bardziej wzajemne się inspirują, przenikają i oddziałują na siebie. Jest to widoczne coraz mocniej na półkach, zarówno kosmetycznych i spożywczych.
- Składniki spożywcze przenikają do kremów, a właściwości kosmetyczne do produktów spożywczych. Miraż branży beauty z branżą food jest jednym z najbardziej wyróżniających się trendów.
- Na znaczeniu zyskują diety i kosmetyki roślinne oraz surowe i nieprzetworzone. Trend ten stanowi potencjał komunikacyjny dla zwiększenia spożycia owoców jagodowych wśród Polek. Zwiększa racjonalną efektywność pielęgnacji i motywację do dbania o siebie, poprzez świadome odżywianie.
- Superowoce to naturalne bomby urodowo-zdrowotne. Są szczególnie cenne ze względu na wysoką zawartość polifenoli i witamin, które budują ich potencjał antyoksydacyjny.
- Owoce jagodowe chronią przed niekorzystnym wpływem czynników środowiskowych i żywieniowych, szczególnie tych obecnych w produktach wysoko przetworzonych. Opóźniają procesy starzenia się organizmu i skóry oraz wspomagają ich regenerację. Przywracają blask i rozświetlają skórę. To naturalny eliksir wyzwalający urodę od środka!
- W Polsce tylko co 8 osoba sięga po owoce kilka razy dziennie (14% populacji) [1]. Zalecenie WHO spełnia w tej kwest jedynie 6-24% dzieci w Europie [2]. Celem jest kreowane zdrowych nawyków żywieniowych.
- Na tym tle codzienne rytuały pielęgnacyjne wyglądają imponująco. Oczyszczanie należy do „obowiązkowych” elementów rytuału pielęgnacyjnego. 92% kobiet używa kremu do twarzy w codziennej pielęgnacji, a 90% uznaje oczyszczanie twarzy za obowiązkowy punkt każdego dnia [3].
- To dźwignia, którą chcemy uruchomić. Dodać do percepcji zdrowia silny komunikat urodowy. Codzienne spożywanie 1 filiżanki superowoców to jak dodatkowe serum w codziennej pielęgnacji.
- Codziennie filiżanka wyjątkowo bogatych w składniki dające promienność, witalność i świetlistość skóry, o silnych właściwościach antyoksydacyjnych i anti ageing, stanowiących wsparcie dla codziennej pielęgnacji kosmetycznej. Efekt skóry tryskającej zdrowiem! Dla zdrowia i dla urody!
- Cel #1: budowa nawyku codziennego spożywania superowoców w okresach ich sezonu, czyli od maja do października.
- dr Witold Boguta - Prezes Krajowego Związku Grup Producentów Owoców i Warzyw
- dr Janusz Andziak - Prezes Stowarzyszenia Plantatorów Truskawek
- dr Paweł Krawiec - ekspert i plantator malin, firma badawczo-rozwojowa i doradcza HORTI TEAM
- dr Agata Cezari - fizjolog żywienia, FUTURIKA Nowa Dietetyka
- Bożena Społowicz – kosmetolog, SKIN COACH
Prowadzący: Maciej Dolata - Partner Zarządzający INSPIRE smarter branding
Kontakt dla dziennikarzy i do ekspertów:
Badania cytowane w materiale:
[1] Według badania zrealizowanego na potrzeby kampanii „Warzywa i owoce – na szczęście!”, sfinansowanego ze środków Funduszu Promocji Owoców i Warzyw. Organizatorem kampanii jest Federacja Branżowych Związków Producentów Rolnych. Źródło: http://www.portalspozywczy.pl/owoce-warzywa/wiadomosci/badanie-tylko-12-procent-polakow-siega-po-warzywa-kilka-razy-dziennie,160580.html
[2] Źródło: Europejska Rada Informacji o Żywności – EUFIC. Źródło: http://www.vegepolska.pl/konsumpcja-warzyw-i-owocow-w-europie-czy-europejczycy-spozywaja-ich-wystarczajaco-duzo
[3] Badanie Nivea "Global Face Care & Cleansing", kwiecień 2019. Źródło: http://wirtualnekosmetyki.pl/-badania-rynkowe/nivea-przebadala-postawy-i-zwyczaje-pielegnacyjne-25-tys.-kobiet-na-calym-swiecie.-jak-wypadly-polki-przeczytajcie-koniecznie!