Borówki w ciągu 45 lat stały się liderem produkcji i konsumpcji. Dziś, poza polskim sezonem zbiorów, 2% konsumentów je borówki 4-5 razy w tygodniu, 9% je 2-3 razy, a kolejne 19% raz w tygodniu. W sumie 30% Polaków je borówki w środku zimy. Dokładnie 5 lat temu producenci rozpoczęli monitoring konsumpcji. Wyjściowy wynik na poziomie 17% był wspólną radością branży i zachęcał liderów do pracy na rzecz codziennej konsumpcji.




Badania konsumpcji warzyw i owoców to działanie zainicjowane przez Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw, realizowane we współpracy z innymi organizacjami sektora, w odpowiedzi na wyzwania promocji. Umożliwiają definiowanie i ewaluacje grup docelowych wielu projektów realizowanych w sektorze ogrodniczym.
Ostatnie badanie zrealizowano w dniach 12-22 stycznia 2025 r., na reprezentatywnej próbie 1015 Polaków w wieku 15 lat i więcej. Metodą wywiadów bezpośrednich w domach respondentów (CAPI).
Kantar pyta respondentów o częstotliwość spożywania 21 gatunków w ostatnim tygodniu i o spożywanie warzyw, owoców i ich przetworów podczas poszczególnych posiłków w dniu poprzedzającym badanie.
Opracowanie sfinansowano ze środków Funduszu Promocji Owoców i Warzyw w ramach realizacji przez Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw projektu „Czas na polskie superowoce! VI edycja”.
Projekt jest realizowany pod honorowym patronatem Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi.
Kontakt: