Celem działań jest promocja spożycia borówki i jej walorów. Od 3 lat plantatorzy promują 1 LIPCA, Dzień Polskiej Borówki. To data rozpoczęcia zbiorów. W tym roku po raz pierwszy działania będą prowadzone również przez cały sezon.
Projekt uzyskał dofinansowanie z Funduszu Promocji Owoców i Warzyw, a jego koszt wyniesie około 180 tys. zł. Pozwoli to na kontynuację i rozszerzenie dotychczasowych działań promocyjnych, prowadzonych z inicjatywy plantatorów.
Witold Boguta, Prezes Krajowego Związku Grup Producentów Owoców i Warzyw
Dzień Polskiej Borówki 2017
Borówkarze wyznaczają nowe standardy w zakresie promocji w Polsce i za granicą. Szczególnie na rynku polskim może to stanowić wzór dla innych owoców, nie tylko jagodowych. Robią wrażenie producenci, ich energia i pomysły. Najlepszego produktu nie da się wypromować bez ludzi. A jeśli są ludzie, i oni tworzą wizerunek owocu, robi to olbrzymie wrażenie.
dr Piotr Baryła, Prezes Krajowego Stowarzyszenia Plantatorów Czarnej Porzeczki
10 miesięczny Staś Pieńko otwiera sezon 2017
Strategię postrzegamy jako spójną reakcję na istotne wyzwania, jako sposób w jaki branża ma iść naprzód. W nadzorowanych działaniach akcentujemy umiejętność współpracy z naturą, zrównoważony rozwój, pasję plantatorów i wielopokoleniowość, tożsamość i bezprecedensowe sukcesy eksportowe. Współpracę plantatorów między sobą, z producentami innych owoców, z kucharzami i dietetykami. Borówka jest częścią zdrowego stylu życia.
Maciej Dolata, partner w agencji strategicznej INSPIRE smarter branding