Celem działań jest promocja spożycia borówki i jej walorów. Od 3 lat plantatorzy promują 1 LIPCA, Dzień Polskiej Borówki. To data rozpoczęcia zbiorów. W tym roku po raz pierwszy działania będą prowadzone również przez cały sezon.
![3. PL-1200X1600.jpg](https://prowly-uploads.s3.amazonaws.com/uploads/5366/assets/67584/large_3._PL-1200X1600.jpg)
Projekt uzyskał dofinansowanie z Funduszu Promocji Owoców i Warzyw, a jego koszt wyniesie około 180 tys. zł. Pozwoli to na kontynuację i rozszerzenie dotychczasowych działań promocyjnych, prowadzonych z inicjatywy plantatorów.
Witold Boguta, Prezes Krajowego Związku Grup Producentów Owoców i Warzyw
![Dzień Polskiej Borówki 2017](https://prowly-uploads.s3.amazonaws.com/uploads/5366/assets/56945/large_Dzie%C5%84_Polskiej_Bor%C3%B3wki_Degustacje.jpg)
Dzień Polskiej Borówki 2017
Borówkarze wyznaczają nowe standardy w zakresie promocji w Polsce i za granicą. Szczególnie na rynku polskim może to stanowić wzór dla innych owoców, nie tylko jagodowych. Robią wrażenie producenci, ich energia i pomysły. Najlepszego produktu nie da się wypromować bez ludzi. A jeśli są ludzie, i oni tworzą wizerunek owocu, robi to olbrzymie wrażenie.
dr Piotr Baryła, Prezes Krajowego Stowarzyszenia Plantatorów Czarnej Porzeczki
![10 miesięczny Staś Pieńko otwiera sezon 2017 ](https://prowly-uploads.s3.amazonaws.com/uploads/5366/assets/56946/large_Dzie%C5%84_Polskiej_Bor%C3%B3wki_Rozpocz%C4%99cie.jpg)
10 miesięczny Staś Pieńko otwiera sezon 2017
Strategię postrzegamy jako spójną reakcję na istotne wyzwania, jako sposób w jaki branża ma iść naprzód. W nadzorowanych działaniach akcentujemy umiejętność współpracy z naturą, zrównoważony rozwój, pasję plantatorów i wielopokoleniowość, tożsamość i bezprecedensowe sukcesy eksportowe. Współpracę plantatorów między sobą, z producentami innych owoców, z kucharzami i dietetykami. Borówka jest częścią zdrowego stylu życia.
Maciej Dolata, partner w agencji strategicznej INSPIRE smarter branding