- Tworzenie dań i komponowanie menu w oparciu o lokalne warzywa i owoce, czyli na czym polega sezonowość w restauracyjnej kuchni?
- Ananas sprowadzany z końca świata czy rodzima ŚLIWKA? Element eko to jeden z pozytywów kulinarnej sezonowości.
- Czym każdy szef kuchni powinien pamiętać planując menu. Wpływ produktowych wyborów na wysokość „food costu”.
- „Pory roku płatają nam figle i trudno z dużym wyprzedzeniem coś zaplanować”. Jak zmiany klimatyczne przekładają się na dostępność konkretnych warzyw i owoców i charakter restauracyjnych kart?
- Kulinarna wyobraźnia kluczem do oryginalnego łączenia smaków. Czy polskie produkty można wykorzystać do przygotowania egzotycznych dań z odległych zakątków świata?
- Warzywno-owocowa druga połowa. Jaką część codziennego menu powinny stanowić produkty roślinne?
- Rozsądna alternatywa dla świeżych warzyw i owoców, czyli dlaczego zimą i jesienią warto sięgać po mrożonki?
![Każda szanująca się restauracja powinna używać tylko sezonowych produktów – przekonuje Andrea Camastra, szef kuchni w warszawskiej restauracji „Nuta”/Fot. PTWP](https://prowly-uploads.s3.eu-west-1.amazonaws.com/uploads/5366/assets/621482/large-f88cebf05ab84bb4f0b9347955dea3a5.jpg)
Każda szanująca się restauracja powinna używać tylko sezonowych produktów – przekonuje Andrea Camastra, szef kuchni w warszawskiej restauracji „Nuta”/Fot. PTWP
![Szef kuchni musi dbać o „food costy”, a sezonowość jest w tym przypadku ważnym czynnikiem – twierdzi Grzegorz Miśta. Na zdjęciu w trakcie Katowickiego Klubu Kolacyjnego organizowanego przez PTWP/Fot. Przemysław Jendroska, PTWP](https://prowly-uploads.s3.eu-west-1.amazonaws.com/uploads/5366/assets/621483/large-f3bcba4b19d2303f57fc1c1e3fe9fdc8.jpg)
Szef kuchni musi dbać o „food costy”, a sezonowość jest w tym przypadku ważnym czynnikiem – twierdzi Grzegorz Miśta. Na zdjęciu w trakcie Katowickiego Klubu Kolacyjnego organizowanego przez PTWP/Fot. Przemysław Jendroska, PTWP
![Pory roku płatają nam figle i trudno dziś zaplanować menu z wyprzedzeniem – zapewnia Magdalena Nowaczewska, szefowa kuchni katowickiej restauracji Moodro Bistro & Cafe/Fot. Panowie od Marketingu](https://prowly-uploads.s3.eu-west-1.amazonaws.com/uploads/5366/assets/621484/large-496b681b65cadcfd0022d55eca4e2cec.jpg)
Pory roku płatają nam figle i trudno dziś zaplanować menu z wyprzedzeniem – zapewnia Magdalena Nowaczewska, szefowa kuchni katowickiej restauracji Moodro Bistro & Cafe/Fot. Panowie od Marketingu
![W Polsce mamy mnóstwo świetnych lokalnych produktów – podkreśla Katarzyna Rogowska, szefowa kuchni szefowa kuchni w Amfora Restaurant & Coctail Bar w Katowicach. Na zdjęciu z Markiem Furczykiem, szefem kuchni Planety Smaku w trakcie Katowickiego Klubu Kolacyjnego/Fot. Przemysław Jendroska, PTWP](https://prowly-uploads.s3.eu-west-1.amazonaws.com/uploads/5366/assets/621485/compressed_original-ff214a939021b8312b2e537ddcb7b457.jpg)
W Polsce mamy mnóstwo świetnych lokalnych produktów – podkreśla Katarzyna Rogowska, szefowa kuchni szefowa kuchni w Amfora Restaurant & Coctail Bar w Katowicach. Na zdjęciu z Markiem Furczykiem, szefem kuchni Planety Smaku w trakcie Katowickiego Klubu Kolacyjnego/Fot. Przemysław Jendroska, PTWP
![Dla nas istotne jest, by łamać schematy w kuchni – mówi Bartosz Leszczyński, szef kuchni w restauracji Sakana Browary Warszawskie/Fot. Face IT](https://prowly-uploads.s3.eu-west-1.amazonaws.com/uploads/5366/assets/621486/large-491f3ceb0155cff8dccafbd6848e0087.jpg)
Dla nas istotne jest, by łamać schematy w kuchni – mówi Bartosz Leszczyński, szef kuchni w restauracji Sakana Browary Warszawskie/Fot. Face IT
![Robiąc zakupy warto postawić na lokalne produkty, które nie przyjechały do nas z drugiego końca świata/Fot. Shutterstock](https://prowly-uploads.s3.eu-west-1.amazonaws.com/uploads/5366/assets/621487/large-3f84849c8af76b829db9cda3d13efbb6.jpg)
Robiąc zakupy warto postawić na lokalne produkty, które nie przyjechały do nas z drugiego końca świata/Fot. Shutterstock
![Naszemu zdrowiu najlepiej służą owoce i warzywa sezonowe/Fot. Pixabay, autor: Lumix 2004](https://prowly-uploads.s3.eu-west-1.amazonaws.com/uploads/5366/assets/621488/large-fd9ab862068cac60041d491f06f450bb.jpg)
Naszemu zdrowiu najlepiej służą owoce i warzywa sezonowe/Fot. Pixabay, autor: Lumix 2004
![pasek_core-team.jpg](https://prowly-uploads.s3.eu-west-1.amazonaws.com/uploads/5366/assets/621481/large-ecd21f5d3090aa5be2ad43c53069ab4c.jpg)
Oryginalny tekst ukazał się na portalu SadyOgrody.pl, 30 stycznia 2024
„CORE TEAM - promocja konsumpcji owoców i warzyw i forum współpracy sektora, III edycja” to projekt realizowany przez Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw we współpracy z agencją INSPIRE smarter branding.
Zadanie sfinansowano ze środków Funduszu Promocji Owoców i Warzyw.
Projekt pod honorowym patronatem Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi.
Kontakt: