- pozwala poznać argumenty za i przeciw, zrozumieć oś sporu i ocenić argumentacje;
- poprawia standardy dialogu, uczy szacunku dla różnych punktów widzenia;
- łączy ludzi, nawet jeśli się z nimi nie zgadzamy, sprzyjają budowaniu wspólnoty;
- pomaga w nagłośnieniu omawianych kwestii, w tym przypadku integracji sektora.
Jakie mamy największe problemy w debacie publicznej? Słaba jakość dyskusji, słaba kultura dyskusji, zwracanie się ad personam (łac. „do osoby”), a nie w kontekście jej argumentacji. To wszystko są rzeczy, które znamy na co dzień, widzimy je w telewizji. Debata oksfordzka odwraca te tendencje, w niej skupiamy się na argumentach, na tym, co ktoś ma realnie do powiedzenia, w jaki sposób argumentuje swojej tezy. Taka debata wygląda lepiej, zwracamy się do siebie z kulturą, nie odwracamy się do tego, kto powiedział jakiś argument, koncentrujemy się na tym co powiedział. To robi różnice i jakość
mówi Jakub Kozłowski, trener wystąpień publicznych OneSpeech, wice prezes Krakowskiego Stowarzyszenia Mówców.
Spostrzeżenia uczestników Debaty
„CORE TEAM - promocja konsumpcji owoców i warzyw i forum współpracy sektora, III edycja” to projekt realizowany przez Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw we współpracy z agencją INSPIRE smarter branding.
Zadanie sfinansowano ze środków Funduszu Promocji Owoców i Warzyw.
Projekt pod honorowym patronatem Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi.