![_.png](https://prowly-uploads.s3.eu-west-1.amazonaws.com/uploads/5366/assets/543295/large-a4f21d0657a90fb67f50f75349045316.png)
Zapominamy o tym, że jest to styl życia, a nie żadna restrykcja, która opiera się o listę danych produktów. Keys, w latach 50. XX wieku, wyróżnił styl życia mieszkańców Neapolu i Madrytu. Zwrócił uwagę na lokalne produkty i na celebrowanie jedzenia, o czym wszyscy zapominamy. W Polsce potrafimy wyjść gdzieś ze znajomymi, ale gorzej ze wspólnym gotowaniem i skupianiem na lokalnych produktach. To skupienie się na lokalnych produktach powinniśmy „skopiować” z diety śródziemnomorskiej. Jak pokazały badania, samo stosowanie tego pojęcia, kieruje nas w stronę produktów charakterystycznych dla basenu morza śródziemnego. Ryby morskie, oliwki, egzotyczne owoce
wymienia Pani ekspert.
Badania percepcji zostały zainicjowane przez Core Team w odpowiedzi na wyzwania promocji roli warzyw i owoców w codziennym odżywianiu Polaków. Badanie zrealizował Kantar Public.
Źródło: Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw
![Koniec___.jpg](https://prowly-uploads.s3.eu-west-1.amazonaws.com/uploads/5366/assets/543313/large-a82a71a49166f4431f6282d970c9a476.jpg)
Opracowanie sfinansowano ze środków Funduszu Promocji Owoców i Warzyw w ramach realizacji przez KZGPOiW projektu „CORE TEAM - promocja konsumpcji owoców i warzyw i forum współpracy sektora, III edycja”.