Na kolejnych miejscach uplasowały się drużyny borówek (2. miejsce), malin (3. miejsce) i czarnej porzeczki. Oto wyniki rozegranych meczy:
Truskawki – Porzeczki 4:0
Borówki – Porzeczki 2:0
Maliny – Truskawki 0:3
Truskawki – Borówki 4:0
Porzeczki – Maliny 0:5
W skład drużyny borówkowej weszli producenci z kilku regionów. Drużynę zorganizowały Natalia Wasiak, Katarzyna Grzegrzółka-Parafiniuk i Dominika Kozarzewska, szefowe Fundacji Promocji Polskiej Borówki. W drużynie borówkowej zagrały panie. Było to historyczne wydarzenie.
Jagodowa polska potęgą i na plantacji i na boisku
Super impreza łącząca ideę sportowej rywalizacji z promocją owoców jagodowych. Wszystkie drużyny jagodowe reprezentują wysoki poziom. Żeby wybrać trzeba było zacząć treningi nierzadko dwa lata temu i mieć w swoich szeregach tak fenomenalnych plantatorów truskawki, i jednocześnie zawodników, jak Szymon Kamiński, Adam Borzęcki, bracia Mateusz i Adam Maruszewscy. Sięgnęliśmy po upragniony triumf. Niebagatelny udział w wygranej miał doping Alberta Zwierzyńskiego i wszystkich plantatorów truskawki. Dziękujemy i gratulujemy wszystkim polskim finalistom
mówi dr hab. Zbigniew Jarosz, dyrektor Instytutu Produkcji Ogrodniczej UP w Lublinie, Doradca Jagodowy i jeden z liderów zwycięskiej drużyny.
Bardzo cieszymy się ze srebrnych medali i poprawienia wyniku drużyny borówek z poprzednich Jagodowych Mistrzostw Świata. Tak naprawdę najważniejsza jest promocja spożycia owoców i integracja branży. Nasze pierwsze spotkanie na boisku kilka lat temu z czasem zaowocowało decyzją o wspólnej promocji naszych owoców formie „jagodowej sztafety”. Więc tak naprawdę wszyscy gramy do jednej bramki: chcemy uświadomić Polkom i Polakom, że dobra forma zaczyna się w kuchni, także od codziennej filiżanki owoców jagodowych
powiedziała Dominika Kozarzewska, jest Prezesem Grupy Producentów Owoców „Polskie Jagody”, Członek Zarządu Fundacji Promocji Polskiej Borówki i jedna z menedżerek zespołu borówek.
Badanie "Regularne uprawianie sportu, a warzywa i owoce" zrealizowała firma Kantar Public projektu „CORE TEAM - promocja konsumpcji owoców i warzyw i forum współpracy sektora, II edycja”. Badanie zrealizowano w dniach 8-13 kwietnia 2022 r., na reprezentatywnej próbie 1000 Polaków w wieku 15 lat.
Zadanie sfinansowano ze środków Funduszu Promocji Owoców i Warzyw w ramach realizacji przez Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw kampanii „Czas na polskie superowoce! Edycja IV".
Projekt realizowany jest pod honorowym patronatem Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi.
Kontakt:
dr Piotr Baryła
Prezes Polskie Stowarzyszenie Plantatorów Porzeczek