Najpopularniejszymi owocami jagodowymi marca były borówki (28%), truskawki (26%), czarna porzeczka i jej przetwory (25%). Wzrosło spożycie malin (25%) oraz aronii i jej przetworów (17%). Najpopularniejszymi owocami w marcu były jabłka i gruszki. Najpopularniejszymi warzywami w marcu były pomidory, cebula i ogórki. Liderem wzrostu liczby konsumentów, w ciągu 2 ostatnich lat, wśród warzyw jest papryka (blisko 1/5 konsumentów).

Badanie zrealizowano w dniach 11-16 marca 2022 r., na reprezentatywnej próbie 1002 Polaków w wieku 15 lat i więcej. Wywiady bezpośrednie w domach respondentów (CAPI).
Kantar pyta respondentów o częstotliwość spożywania ok. 20 gatunków owoców i warzyw w ostatnim tygodniu i o spożywanie warzyw, owoców i ich przetworów podczas poszczególnych posiłków w dniu poprzedzającym badanie.

Konsumpcja warzyw w marcu
Spożywanie owoców i warzyw podczas poszczególnych posiłków
Wczoraj na talerzu
Źródło: Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw
Opracowanie sfinansowano ze środków Funduszu Promocji Owoców i Warzyw w ramach realizacji przez Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw kampanii „Czas na polskie superowoce! Edycja IV".
Projekt jest realizowany pod honorowym patronatem Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi.
#PolishSuperFruits #PolskieSuperowoce #PołowaSukcesu #PolskaSmakuje
