Nagrody Grand PRIX
Grand Prix Berry Fest 2025 wśród producentów profesjonalnych - destylat z derenia żółtego - Headway TriO SRL, Mołdawia
Grand Prix Berry Fest 2025 wśród alkoholi domowych - nalewka z jagody kamczackiej Zdrowe Jagody, Piotr Poseł
Medale złote otrzymali:
- Nalewka z rokitnika - Andrzej Kudlicki
- Nalewka z tarniny - Andrzej Kudlicki
- OVII Nalewka Kawowa Aronia - Destylarnia OVII
Medale srebrne otrzymali:
- Młode Wino Mosty Truskawkowe - Młode Wino Mosty, Hanna Kostkowska
- Nalewka z derenia czerwonego - Headway TriO SRL, Mołdawia
- Nalewka z aronii ze skórką z pomarańczy - Mariusz Trzeciak
- Biała porzeczka z kwiatem czarnego bzu 2023 - DiWine, Beata i Marcin Bańcerowski
Medale brązowe otrzymali:
- Nalewka malina i czerwona porzeczka - Mariusz Trzeciak
- Nalewka z pigwowca, półsłodka - Paweł Krawiec
- Czarna porzeczka półsłodka 2020/2021 - DiWine, Beata i Marcin Bańcerowski
- OVII Okowita z Aronii - Destylarnia OVII, Krzysztof Kaczor
- Nalewka z rokitnika, półwytrawna 30% - Nalewkarnia Longinus
Wszyscy nagrodzeni będą promowani na łamach czasopism partnerów – czasopism Restauracja, Hotelarz, Jagodnik oraz KURIER365.pl, BiznesCiti i Kurier Warszawski (magazyn). Nagrodą w konkursie jest promocja wśród właścicieli i kadry zarządzającej HoReCa. Kluczowym wymiarem tej promocji jest całostronicowa reklama laureatów w czasopiśmie „Restauracje”. Numer październikowy promowany będzie m.in. na Polagrze i Natura Food be ECO.
Eksperci, którzy oceniali jagodowe alkohole
Grono ekspertów Berry Fest tworzą Łukasz Klesyk, Mikołaj Rey, Zbigniwe Kmieć, Katarzyna Puk oraz Hieronim Błażejak - mistrz w sztuce komponowania nalewek domowych, laureat wielu prestiżowych nagród w tej dziedzinie.
Oto krótkie biogramy stałych członków jury.
Mikołaj Rey
Ekspert kulinarny, uczestnik pierwszej polskiej edycji MasterChef i zwycięzca specjalnej edycji MasterChef „Najlepsi”. Będąc jednym z finalistów MasterChef pozyskał sympatię widzów i stał się rozpoznawalny. Wkrótce potem rozpoczął cykl reportaży kulinarnych dla programu Dzień Dobry TVN. Podróżując po całej Polsce jako smakosz i entuzjasta wyzwań gastronomicznych. Ma za sobą ponad 500 reportaży i kilkaset warsztatów kulinarnych i pokazów. Co roku jest uczestnikiem, ekspertem, ambasadorem marek, konferansjerem bądź członkiem jury na festiwalach kulinarnych i konkursach, w tym takich znanych jak Guide Michelin czy żółty przewodnik Gault&Millau.
Od lat prowadzi warsztaty kulinarne i degustacje w całej Europie. Od lat wspiera również plantatorów. Od jagodowych spotkań z mediami, przez prezentacje w praskim Koneserze, po Fruit Logistica - największe branżowe targi w Berlinie.
Łukasz Klesyk
Ekspert smaku i alkoholi mocnych, dziennikarz i redaktor kulinarny i alkoholowy, sekretarz redakcji magazynu winiarskiego „Trybuszon”, były redaktor przewodnika Gault & Millau Polska, miesięcznika „Kuchnia”, „Magazynu Wino” i kwartalnika „Ferment”. Autor książki „Między wódką a zakąską” poświęconej polskim wódkom czystym i łączeniu ich z potrawami (wraz z szefem kuchni Aleksandrem Baronem) oraz kilkuset artykułów o niemal wszystkim, co zawiera procenty i da się wypić.
Zbigniew Kmieć
Urodził się w Biłgoraju i jako lokalny dziennikarz zaczął interesować się kulinariami regionu, w którym mieszkał. Pomagał małym producentom ze swojej okolicy w zawiązywaniu stowarzyszeń promocji produktów, organizacji wyjazdów na pierwsze targi. Przez kilka lat był rzecznikiem prasowym Festiwalu Smaku w Grucznie. Pisywał o kulinariach do Kuchni, Magazynu Wino i Wprost. Specjalizuje się w wyszukiwaniu produktów o najwyższej jakości, na nich też oparta została koncepcja Kafe Zielony Niedzwiedź warszawskiej restauracji, którą założył i współprowadził. Obecnie pracuje nad promocją węgierskich win w Polsce i na zaproszenie Janusza Palikota doradza kulinarnie spółce Manufaktura Wódki Wina i Piwa i podmiotom z nią powiązanym. Główny ekspert ds. rolnictwa i produkcji spożywczej Związku Przedsiębiorców i Pracodawców RP.
Katarzyna Puk
Sommelier, Absolwentka WSET na poziomie (3) Advanced. Jej pasja do wina zaczęła się od okazjonalnych degustacji podczas wieloletniej pracy w krakowskiej oraz warszawskiej gastronomii. Dostrzeżona przez jednego z importerów zaczęła dynamiczną karierę w świecie wina, popartą rzetelną edukacją. Opanowanie podstawowej wiedzy obudziło w niej chęć pełnego zrozumienia procesów produkcji oraz uprawy winorośli, która zaowocowała licznymi wyjazdami enologicznymi do ulubionych regionów. Ponieważ jej zdaniem pasja poparta powinna być wszechstronnym doświadczeniem, zdecydowała podjąć wyzwanie pracy na rynku brytyjskim, zdobywając praktykę w prestiżowych wine barach Londynu, między innymi w słynnym 67 Pall Mall. Ponad dwa lata spędziła w Gruzji, pracowała z winiarzami, wielokrotnie uczestniczyła w zbiorach i lokalnie zgłębiała technologie produkcji. Pisze teksty dziennikarskie dla Fementu i Winisfery.
Obecnie sommelier w El Catador, Warszawa. Head sommelier w restauracjach Salute i Nolio, Kraków. Sommelier w projekcie Poznaj Smak Gruzji, Kraków. Autor w VINIFY.PL i Winicjatywa.
Sędzia w konkursach winiarskich: Polskie Korki, SPOT. Poznań. Konkurs Win Polskich w Zielonej Górze; International Rose Championship, Czas Wina oraz Cool Climate Wine Avards, Czas Wina.
Krótko o Berry Fest
To inicjatywa, która wspiera produkcję na bazie owoców jagodowych. Punktem wyjścia są owoce: agrest, aronia, borówka, dereń, jagoda kamczacka, jeżyny, maliny, minikiwi, porzeczki, rokitnik, truskawki, żurawina. Lista nie jest zamknięta. Do udziału konkursie kwalifikuje jury. Konkurs otwarty jest na najpopularniejsze kategorie alkoholi - wina, nalewki, destylaty, rzemieślnicze piwo, ratafie, okowity.
Zgłoszenia przyjmowano z podziałem na firmy i osoby prywatne:
- Firmy to producenci dostarczający swoje produkty do podmiotów hurtowych, posiadające tzw. zezwolenie hurtowe lub sprzedający w miejscu wytworzenia (we własnej winnicy, winiarni, gospodarstwie), na bazie stosownego zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych.
- Osoby prywatne to amatorzy, pasjonaci lub plantatorzy, którzy często produkują z własnych owoców i na własne potrzeby. Nie sprzedają, nie mają stosownych zezwoleń, akcyzy, banderol etc. Mają jednak „w dłoni” swój produkt, który chcą pokazać i o którym chcą opowiedzieć.
Źródło: INSPIRE smarter branding
Kontakt: