
Organizatorzy docenili formułę i ekspansywność tego projektu. Plantatorzy owoców jagodowych zdecydowanie porzucili orientację produkcyjną. Kilka lat temu zaczęli od integracji wokół „1 LIPCA - Dnia Polskiej Borówki”, dziś swoistą sztafetę tworzy 11 gatunków. Obok borówki, truskawki, jagoda kamczacka, agrest, maliny, czarne i czerwone porzeczki, jeżyny, aronia, rokitnik i minikiwi. Razem promują „codzienną konsumpcję”. Nazywamy to jagodową sztafetą, ponieważ celem jest ciągłość. Świadome, płynne przejście milionów konsumentów, z sezonu jednego owocu w sezon drugiego
mówi Witold Boguta, Prezes Zarządu Krajowego Związku Grup Producentów Owoców i Warzyw.


Partnerami wydarzenia były firmy S.I.G., Modern Expo Group, BNP Paribas Bank Polska oraz Stowarzyszenie Polska Wódka PVA, MAGO i FM Logistic.
Opracowanie komunikatu sfinansowano ze środków Funduszu Promocji Owoców i Warzyw w ramach realizacji przez Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw kampanii „Czas na polskie superowoce! Edycja IV".
Projekt realizowany jest pod honorowym patronatem Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi.